Lipsa comunicării nu face bine companiilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lipsa comunicării nu face bine companiilor
Lipsa comunicării nu face bine companiilor

Şefa agenţiei DC Communication, Crenguţa Roşu, este de părere că, în aceste vremuri, o organizaţie trebuie să comunice partenerilor că încă mai funcţionează.Crenguţa Roşu consideră că este foarte important ca un client să ştie ce vrea să comunice şi să transimtă mesaje relevante către presă.

Având în vedere domeniul în care activează, Crenguţa Roşu este în permanenţă în contact cu ştirile. În fiecare dimineaţă „ară“, după cum spune chiar ea, un volum mare de informaţii.

Îi trec prin mănă toate publicaţiile din print, verifică din oră în oră fluxurile de ştiri, urmăreşte paginile virtuale ale ziarelor din trei în trei ore, urmăreşte analizele media realizate pentru clienţii lor pe fiecare industrie, precum şi publicaţiile străine.

Domeniul comunicării nu este unul din care te poţi îmbogăţi peste noapte. Şi nici marjele de profit nu sunt uriaşe. „Facem parte dintr-o industrie care operează cu marje de 10% - 15%“, explică Crenguţa. Aşa că, în momentul în care criza financiară a ajuns şi în România, nu s-a pus problema scăderii tarifelor, dar a încercat pe cât posibil eficientizarea costurilor interne.

Crenguţa a observat preocupări ale clienţilor, în ceea ce priveşte criza, încă din toamna anului trecut, în momentul în care banca de investiţii Lehman Brothers a intrat în faliment, însă nimeni nu a putut anticipa „magnitudinea efectelor“.

Potrivit Crenguţei, în prima parte a acestui an, cifra de afaceri a agenţiei s-a diminuat cu aproximativ 10%. Însă nu-şi face griji, pentru că e posibil ca o parte din proiectele amânate de clienţi să fie derulate în a doua parte a acestui an.

Merge din nou la licitaţii

Important este că DC Communication a avut de muncă în această perioadă. „S-au diminuat proiectele. Însă uneori este mai bine pentru că, în acest moment, te gândeşti de şapte ori înainte să faci un proiect“, declară Crenguţa.

În orice caz, având în vedere momentele prin care trecem, ar fi un păcat pentru marile companii să nu comunice. „Într-o situaţie în care există tulburări şi preocupare în piaţă, să dispari este este un semnal negativ“, e de părere Crenguţa.

Recunoaşte că se aştepta ca acest segment, al comunicării corporate şi strategice, să fie mai tatonat în această perioadă de către marile organizaţii, însă acest lucru nu s-a intensificat, ci a stagnat. „Sunt în criză, nu-mi merge grozav, dar trebuie să comunic în continuare partenerilor mei că încă supravieţuiesc“, crede Crenguţa.

În această perioadă, şefa companiei de consultanţă nu a renunţat la oameni, dar au fost mai atenţi la costurile interne. În plus, Crenguţa a urmărit portofoliile de clienţi pentru a observa zonele cu vulnerabilitate.

„De mai bine de doi ani, noi ne‑am limitat creşterea pentru că nu mai puteam primi alţi oameni în echipă. Acum am reînceput să participăm la licitaţii“, afirmă şefa DC Communication. Dar asta nu înseamnă că merge la orice licitaţie. Refuză clienţii care caută o agenţie care să le facă o conferinţă de presă în care să pună scaune şi să facă liste cu jurnalişti.

Nu este vorba de aroganţă, ci de faptul că DC Communication este o agenţie de consultanţă şi are o filosofie care a menţinut-o timp de 15 ani pe această piaţă. „Am pretenţia ca, în momentul în care mă întâlnesc cu clientul, să aflăm care este scopul pentru care deranjăm jurnaliştii să vină să ne vadă. Aşa trebuie pusă problema: Avem ceva relevant de spus?“, explică Crenguţa.

image

Am pretenţia ca, în momentul în care mă întâlnesc cu clientul, să aflăm care este scopul pentru care deranjăm jurnaliştii să vină să ne vadă.

image


Crenguţa Roşu
Managing Partner
DC Comunication

Carte de vizită

Crenguţa Roşu este unul dintre cei mai vechi oameni de comunicare din România. Primul ei „job“ a fost în departamentul de comunicare al Guvernului României.  Deşi este inginer de meserie, ea a fost mereu înclinată către industria comunicării.

În 1994 a deschis, împreună cu Teodor Frolu, agenţia de consultanţă DC ­Communication. Printre clienţii pe care agenţia îi gestionează în prezent, se numără Raiffeisen, Egon, Nokia, Romtelecom şi Dell.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite