Licitatie cu dedicatie pentru serviciul de taximetrie de la Aeroportul Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Caietul de sarcini a fost croit dupa chipul, asemanarea si flota de masini a unei anumite firme * Cealalta firma concurenta, care s-a retras imediat din cursa, are afaceri cu adversarii si le tine masinile in propria curte * Cand ziaristii au inceput sa puna intrebari, licitatia a fost anulata

Ieri ar fi trebuit sa se puna punct uneia dintre cele mai urat mirositoare afaceri ce se deruleaza de ani de zile: serviciul de taximetrie de la Aeroportul Otopeni. Si acest lucru nu se putea face decat prin organizarea unei licitatii de incredintare a acestui serviciu. Licitatia s-a tinut ieri, dar mirosurile au ramas. Caietul de sarcini pare sa fi fost astfel conceput incat o singura firma sa i se poata conforma: Fly Taxi. Cu aerul unui scolar prins cu fituici, domnul Mustareata pleaca capul in jos, ridica din umeri si ingaima: "Nu avem scrisoare de garantie bancara". Licitatia, organizata prin Bursa Romana de Marfuri, a inceput de cateva secunde si acesta e chiar primul pas: prezentarea dovezii de depunere a garantiei de 6.000 de euro. Domnul Mustareata e delegat din partea firmei Allegro Taxi, una din cele doua prezente la licitatie. Alaturi de el, sta insusi patronul firmei Fly Taxi, Dan Besciu, care depune scrisoarea de garantie ceruta. Presedintele comisiei de licitatie anunta excluderea firmei Allegro. Mai ramane in cursa doar Fly Taxi. Domnul Mustareata nu pare sa sufere prea mult si nici nu are de ce. Patronul sau, Ilie Cobrescu, presedintele Patronatului din Transporturi, e bun prieten cu patronii de la Fly Taxi. Cu trei dintre ei e chiar partener de afaceri. Ramasa cu un singur concurent in cursa, comisia suspenda sedinta pentru 20 de minute, ca sa verifice documentele financiare ale firmei. Fly Taxi e norocoasa, dar norocul ei nu e de azi, de ieri: Caietul de sarcini al licitatiei a fost pus in vanzare incepand cu data de 5 decembrie 2003. L-au cumparat sapte patroni, insa cinci dintre ei s-au ingrozit de ce au vazut acolo. Conducerea Aeroportului Otopeni a impus, printre altele, ca firmele participante sa aiba o flota de minimum 60 de masini, aceeasi marca, produse numai in anul 2003, cu un portbagaj de minimum 600 de litri si obligatoriu de culoare gri metalizat. Cu o luna inaintea intocmirii caietului de sarcini, firma Fly Taxi a derulat un import masiv de masini Peugeot Partner, 70 de bucati, produse in 2003, culoare gri metalizat. Modelul Partner nu este unul foarte comun. Are profilul unei autoutilitare, dar e conceput pentru transport de persoane. Spre deosebire de berline, indiferent de marca si model, Partner are un mare avantaj: volumul portbagajului este mai mare de 600 de litri. Patronii de la Fly Taxi s-au dovedit, iata, deosebit de inspirati cand au lansat o asa comanda: o luna mai tarziu caietul de sarcini elaborat de Aeroportul Otopeni se plia exact pe investitia lor si erau sanse minime sa mai fie altcineva ca ei. Unul din patronii de la Fly Taxi, Dan Besciu, spune ca toate acestea nu sunt decat simple coincidente. Iar directorul comercial al Aeroportului, Valentin Iordache, membru al comisiei de licitatie, refuza sa comenteze coincidentele din caietul de sarcini. Caci altminteri, coincidente s-ar mai gasi si in alte parti. Bunaoara, flota de taxiuri Peugeot Partner a firmei Fly Taxi este gazduita exact in curtea adversarei, firma Allegro, undeva in Giulesti, spre iesirea din oras. In timpul pauzei cerute de comisie, ziaristii incep sa puna intrebari despre toate aceste stranii coincidente. Dupa mai bine de o ora, comisia revine si anunta descalificarea firmei Fly Taxi, dintr-un motiv cel putin straveziu: nu a depus un bilant sau un audit din care sa rezulte ca ruleaza o suma de minimum 30.000 de euro, adica 500 pentru fiecare masina. "In caietul de sarcini se cere bilantul din iunie pentru firmele vechi sau un audit pentru cele nou infiintate. Nu aveti asa ceva" - precizeaza presedintele comisiei. Dan Besciu da sa se revolte, si pe buna dreptate: "Ne cereti un lucru imposibil. Noi ne-am infiintat in octombrie, deci nu putem avea bilantul din iunie. Iar un audit nu se poate face fara un bilant. Aveti insa acolo documente bancare din care rezulta ca avem acei bani". Presedintelui comisiei i se pare irelevant ca acei bani exista, el insista pe partea formala a lucrurilor: bilant sau audit - si declara sesiunea inchisa. Licitatia se va relua, probabil in doua saptamani, dupa cum a precizat directorul comercial al Aeroportului. El a evocat si posibilitatea modificarii caietului de sarcini, astfel incat sa poata intra in cursa mai multe firme. Abia atunci se va vedea daca esecul licitatiei de ieri si nedreptatea facuta firmei Fly Taxi, prin descalificarea ei pe baza unei chestiuni strict formale, nu au fost cumva doar o retragere tactica. In doua saptamani, nimeni nu are timp sa se conformeze caietului de sarcini asa cum e el acum.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite