Licitaţie cu scandal pentru autobuzele din Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Regia Autonomă de Transport din Braşov a contractat un împrumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitaţiei pentru autobuze este contestată de

Regia Autonomă de Transport din Braşov a contractat un împrumut de la BERD, de 15 milioane de euro, pentru modernizarea parcului auto. Corectitudinea licitaţiei pentru autobuze este contestată de unul dintre participanţi, care acuză faptul că, deşi îndeplinea toate condiţiile şi a avut cel mai bun preţ, oferta lui nu a avut succes. "Ne-am încadrat în toate condiţiile tehnice impuse conform caietului de sarcini. Am avut cea mai bună ofertă şi, cu toate acestea, am pierdut. Cetăţenii Braşovului plătesc mai mult, vreo 600.000 de euro", ne-a declarat Costin Frâncu, directorul general al societăţii Dunărea SA.

"Diferenţa de preţ o câştigăm din exploatare"
Directorul tehnic al RAT Braşov şi preşedintele comisiei de licitaţie, Mircea Sabo, spune că cei de la Dunărea au venit cu autobuze care nu respectă condiţiile tehnice impuse (poziţia motorului, accesul persoanelor cu handicap locomotor nu se face pe uşa din mijlocul autobuzului, ci pe la cea din spatele vehiculului, parbrizul nu e lipit de caroserie şi puntea faţă nu este rigidă), fapt constatat şi de reprezentantul BERD din comisia de licitaţie. Mai mult, Sabo spune că autobuzele MAN care au fost selecţionate în urma licitaţiei sunt mai fiabile ca MAZ-urile, iar "diferenţa de preţ o câştigăm din exploatare". Motivările invocate au fost respinse de Frâncu, care spune că acestea nu sunt condiţii eliminatorii, iar unele soluţii tehnice sunt învechite.

"Au schimbat locaţia uzinei producătoare"
Primarul Braşovului, George Scripcaru, spune că autobuzele MAZ din Belarus ar costa mult mai mult, dacă s-ar lua în considerare şi taxa vamală (de 30%), ceea ce ar fi dus la un preţ mai mare cu vreo 4 milioane de euro. Pe de altă parte, MAN-urile, venind din Comunitatea Europeană, sunt scutite de taxe. Chestiune confirmată de directorul RAT, care a mai menţionat că "unul din motivele pentru care nu s-a adjudecat licitaţia în favoarea societăţii Dunărea este faptul că au schimbat locaţia uzinei producătoare". "Este o găselniţă a autorităţilor. Nu am schimbat nicio locaţie a producătorului. Fabrica MAZ din Belarus are o linie de producţie şi în Lituania. Am făcut această precizare tocmai pentru a demonstra că nu trebuie plătite taxe vamale. Am fost corect şi am prezentat la licitaţie autobuze MAZ, că puteam să spun că sunt Neoplan, nemţeşti. Motorul este Mercedes, cutia de viteză, tot germană, caroseria este sub licenţă Neoplan. Iar de MAN-uri nu se spune nicăieri că sunt fabricate, de fapt, în Turcia...", afirmă directorul societăţii Dunărea. Numai că cei vizaţi spun că totul este în perfectă regulă, mai ales că reprezentanţii BERD au supervizat întregul proces de derulare a achiziţiei de autobuze.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite