Konstantinos Stefanidis: „Reduceţi costurile şi dezvoltaţi compania“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Konstantinos Stefanidis: „Reduceţi costurile şi dezvoltaţi compania“
Konstantinos Stefanidis: „Reduceţi costurile şi dezvoltaţi compania“

Konstantinos Stefanidis, director general Arval România, companie specializată în construcţii metalice, consideră că managerii ar trebui să fie foarte atenţi la oportunităţile care apar în piaţă. Managerul Arval nu poate face previziuni clare pentru 2009. Speră, totuşi, la o cifră de afaceri similară cu cea din 2008, adică opt milioane de euro.

La 35 de ani, Konstantinos Stefanidis este noul manager de zonă al companiei Arval, divizie a ArcelorMittal Construction. El se ocupă de piaţa din România şi de sucursalele din Balcani, Grecia, Ungaria şi Ucraina. Cu toate că recesiunea economică a lovit în plin piaţa de construcţii din România, Stefanidis se arată optimist în privinţa vânzărilor pe acest an.

Cifra de afaceri, la fel ca în 2008

În 2009, Arval vizează, în România, o cifră de afaceri similară cu cea din 2008, şi anume opt milioane de euro. Şi asta deoarece piaţa românească a construcţiilor metalice are încă potenţial de dezvoltare, alături de cea grecească. Din estimările proprii, România şi Grecia vor contribui cu 50% la vânzările Arval din Balcani. „Noi vedem România drept una dintre pieţele mari ale Europei, dar şi ca pe un centru strategic pentru extinderea în ţările vecine”, spune Konstantinos Stefanidis.

Anul trecut, în zona Balcanilor, soluţiile oferite de Arval au adus companiei venituri de 40 de milioane de euro. Stefanidis şi-a propus să perfecţioneze departamentul de logistică al companiei, întrucât acesta nu funcţionează „aşa cum trebuie“. Concret, vrea să optimizeze legătura dintre Arval România şi diviziile similare din Grecia, Franţa sau Suedia.

În plus, consideră că cea mai mare provocare a jobului său este adaptarea soluţiilor Arval la specificul fiecărei pieţe din zona Balcanilor.

Grecul se întoarce, practic, în această regiune, după o experienţă de doi ani (2002 – 2004), ca şef de vânzări la ArcelorMittal Construction Grecia.

Cum arată managerul perfect

Şeful de la Arval consideră că profesionalismul este strâns legat de nivelul studiilor şi că, prin intermediul acestora, ajungi să capeţi mai repede informaţia de care ai nevoie. Konstantinos Stefanidis spune că în această perioadă dificilă competiţia a devenit şi mai dură, dar că managerii competenţi pot chiar să-şi mărească cu un plan bun cota de piaţă. „Managerul perfect“, în viziunea lui Stefanidis, trebuie să aibă foartă multă experienţă „în teren“ şi să nu înceteze să înveţe niciodată. Totuşi, principala lui precupare o constituie menţinerea bazei de clienţi.

Iar pentru asta, Stefanidis se bazează pe receptivitatea lor la idei noi şi la sugestiile pe care compania sa le propune. Chiar dacă piaţa financiară nu mai reprezintă o zonă sigură în care să investeşti, Stefanidis preferă să îşi plaseze economiile în fonduri mutuale de investiţii. Asta pentru că „sunt administrate de profesionişti“.

Konstantinos Stefanidis este atras de oraşul Cluj-Napoca, de parcul Herăstrău, iar în timpul liber vizitează situri istorice şi urmează cursuri de limba română. Admite că nu cunoaşte limba română, ceea ce reprezintă o problemă majoră în încercarea de a se acomoda în ţara noastră.

Activitatea profesională

Konstantinos Stefanidis are 35 de ani este vorbitor de engleză şi franceză. A studiat, la American College of Thessalonik, administrarea afacerilor, unde şi-a luat licenţa în anul 1999.

După studiile universitare, Stefanidis a absolvit cursurile Universităţii ArcelorMittal în 2008, în cadrul Duke University. Din 2004, până în martie 2009, Konstantinos Stefanidis a manageriat două companii ale ArcelorMittal din insula Reunion, Franţa.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite