Kandia-Excelent intenţionează să se listeze la burse din străinătate
0Producătorul de ciocolată Kandia-Excelent intenţionează să îşi majoreze capitalul social pentru finanţarea achiziţiei diviziei de produse zaharoase, preluată de la Kraft Foods, prin
Producătorul de ciocolată Kandia-Excelent intenţionează să îşi majoreze capitalul social pentru finanţarea achiziţiei diviziei de produse zaharoase, preluată de la Kraft Foods, prin listarea la o bursă din afara ţării.
Potrivit reprezentanţilor companiei, a fost iniţiat un proces de identificare a posibilităţilor de majorare a capitalului social prin intermediul pieţelor financiare. "În cazul în care societatea va concretiza aceste planuri, este probabil să se ajungă în situaţia unei baze a investitorilor extinse la nivel internaţional", se arată într-un comunicat al companiei. În plus, pe lângă finanţarea tranzacţiei încheiate cu producătorul de ciocolată şi cafea Kraft Foods, Kandia-Excelent intenţionează să utilizeze sumele obţinute printr-o eventuală majorare a capitalului la suplimentarea free-floatului şi dezvoltarea ulterioară a societăţii. Kandia-Excelent a încheiat în luna decembrie a anului trecut un acord cu Kraft Foods pentru preluarea de active reprezentând echipamente şi mărci de produse zaharoase, în speţă de bomboane şi alte produse zaharoase, altele decât ciocolata, tranzacţie în valoare de până la 10 milioane de euro. Kandia-Excelent a realizat în 2006 o cifră de afaceri de 34,7 milioane de euro şi un profit net de 26,63 milioane de lei.
Acţionarul majoritar al Kandia-Excelent este Axis Investments, care deţine 83,96% din titluri. Banca austriacă Meinl Bank a devenit, în luna aprilie 2006, acţionar al companiei cu o participaţie de 9,16%. Principalii concurenţi ai firmei pe piaţa ciocolatei şi a produselor din ciocolată sunt Kraft Foods, Supreme Chocolat şi Heidi Chocolat Suisse. Valoarea pieţei de ciocolată sub formă de tablete, la preţ de retail, s-a ridicat anul trecut la 368 milioane de lei (104 milioane de euro), în creştere cu peste 18% faţă de 2005, potrivit datelor firmei de cercetare ACNielsen.