"Jucariile afective" - la moda anul acesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu exista copilarie fara jucarii. Si acestea, ca orice produs, sunt supuse schimbarilor si modei. Specialistii in domeniu au anuntat deja care este "trendul" in materie: daca in 2001, animalele-robot

Nu exista copilarie fara jucarii. Si acestea, ca orice produs, sunt supuse schimbarilor si modei. Specialistii in domeniu au anuntat deja care este "trendul" in materie: daca in 2001, animalele-robot si alte jucarii cu componente electronice erau in voga, anul acesta - si probabil si in anul ce va veni - succes mare il au "jucariile afective", placute la privit si pipait. Au cautare si jucariile legate de universul muzical sau designul vestimentar, deci cele adresate fetitelor, in timp ce pana acum majoritatea inovatiilor din domeniu erau la articolele pentru baieti. Cum televiziunea si cinematograful influenteaza o buna parte din asteptarile micilor consumatori, se preconizeaza ca si de-acum inainte personajele de desene animate sau din filmele pentru copii vor continua sa reprezinte o importanta sursa de inspiratie pentru fabricantii autorizati. Jucariile nu pot fi disociate de universul copiilor, de aceea ele reprezinta mai mult de 80 la suta din productia totala de articole pentru cei mici. S-au relansat, de asemenea, jocurile legate de activitatile in aer liber. Cel mai semnificativ "boom" il inregistreaza jocurile video pentru copii de peste 7 ani - o crestere de 53,8 la suta in 2001, comparativ cu 2000. Jocurile si jucariile sunt marfuri sezoniere; mai bine de jumatate din vanzari se realizeaza in timpul sarbatorilor de iarna. De aceea, un punct principal al strategiei fabricantilor este diversificarea productiei si investitii importante in segmente noi - produse derivate, noi linii de vestimentatie etc. O alta metoda de a atenua caracterul sezonier este deschiderea mai multor magazine specializate, care sa functioneze fie de sine statator, fie in sanul marilor centre comerciale. Ele desfac produse inventive, de calitate, lasand pe seama supermarketurilor si a hipermarketurilor jucariile asiatice cu pret evident mai scazut. Aceasta reteta are succes - in tarile europene, cel putin. Cu toate acestea, marii fabricanti raman cu un ochi pe concurentii asiatici: China reprezinta mai bine de jumatate din productia mondiala de jucarii, Japonia e prima in domeniul jucariilor electronice si jocurilor video, americanii dau lectii la capitolul marketing. Uniunea Europeana este primul consumator mondial de jucarii; Anglia este primul consumator in Europa, urmata de Franta si Germania. La capitolul fabricatie, pe plan european Germania detine suprematia, urmata de Italia si Franta. Desi jucariile sunt mai putin supuse variatiilor conjuncturale ale consumului, fiindca ele poarta o mare valoare afectiva, ciclul lor de viata este totusi scurt. Gradul de reinnoire variaza anual intre 20 si 30 la suta, intreprinderile alocand in medie 5 la suta din cifra lor de afaceri pentru cercetare-dezvoltare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite