Experienţa câştigată la Cora îl ajută acum la JVC
0Bogdan Pasat vorbeşte cu optimism despre evoluţia industriei IT&C pe timp de criză.Are 30 de ani, din care şapte petrecuţi în domeniul electronicelor. Acum conduce activităţile regionale ale uneia dintre marile companii de profil.
Şi-a început cariera într-un hipermarket, într-una din cele mai solicitante perioade ale carierei sale, după cum afirmă Bogdan Pasat.
„În perioada deschiderii primului hipermarket Cora, ziua de muncă avea şi 18 ore, iar săptămâna de lucru era de şapte zile, fără pauză. De sărbători, ajungeam acasă după miezul nopţii, iar dimineaţa la ora şapte eram deja la magazin“, îşi aduce aminte Bogdan.
Atitudinea contează
Directorul JVC România este ferm convins că nu poţi cere cuiva o anumită atitudine faţă de business, dacă tu nu vii cu atitudinea respectivă. Bogdan preferă discuţiile deschise, „cu cărţile pe masă“, pentru că, în opinia sa, acestea sunt cele mai profitabile pe termen lung. Şeful JVC România priveşte cu încredere criza economică prin care trecem.
„Nu există munte fără vale şi viceversa. A fost o perioadă de creştere explozivă, însă situaţia actuală are şi părţi bune“, consideră Bogdan Pasat. Unele dintre acestea sunt: corecţiile pe piaţa imobiliară, pe cea a forţei de muncă, dar şi oportunităţile oferite de criză. „Partea plină a paharului există, trebuie doar să o vezi“, consideră Bogdan Pasat.
„Suntem un popor emoţional“
Şeful JVC România nu poate face previziuni pentru jumătatea de an rămasă, însă a luat în calcul şi un scenariu pozitiv. Adică, un trend uşor ascendent al pieţei de electronice şi electrocasnice, începând cu luna septembrie.Bogdan Pasat consideră că în România poţi învăţa cum să nu faci anumite lucruri, de la trafic rutier şi până la afaceri. „Suntem un popor foarte emoţional, iar în business o astfel de abordare nu reprezintă cheia succesului“, este de părere directorul JVC România.
El consideră că românii au altă gândire, alte pretenţii comparativ cu europenii ori americanii. „Când lucrurile merg bine, românii consumă mai mult decât îi duce punga. Dacă sunt semne rele, consumă mai puţin decât au nevoie“, spune Pasat. El consideră că pentru români contează foarte mult marca înscrisă pe produs, uneori mai mult decât beneficiile aduse de acesta. Despre competiţia acerbă din piaţa de profil, Bodgan Pasat spune că este benefică. „Concurenţa ne ajută pe toţi să evoluăm“, mai spune el.
România nu este „de ocolit“
Cine nu poate creşte, nu se mai poate dezvolta şi moare. „Acest lucru este valabil şi în natură, dar şi în competiţia economică“, argumentează Bogdan. Ultimul concediu şi l-a petrecut în Spania, la Sevilla, în primăvara acestui an. Bogdan spune că nici România nu este „de ocolit“. „La noi există mai multe locuri frumoase, iar acum îmi vin în minte Poiana Stâmpei, Vatra Dornei, Valea Nerei, Retezatul sau Mărginimea Sibiului“, spune Bogdan Pasat.

În România poţi învăţa cum să nu faci anumite lucruri, de la traficul rutier şi până la afaceri

Bodgan Pasat
director JVC România
Activitatea, pe scurt
Cora - manager raion
Domo România - manager produse electrocasnice
Domo România - director divizie electrocasnice
Flanco International - manager produse audio hi-fi
JVC International - Sales&Marketing Manager România şi Bulgaria