Invatamant de proasta calitate in scolile de arte si meserii
0Procesul de invatamant din scolile de arta si meserii este grav afectat din cauza lipsei dotarilor si a sprijinului autoritatilor locale si centrale, arata un raport intocmit de Ministerul Educatiei
Procesul de invatamant din scolile de arta si meserii este grav afectat din cauza lipsei dotarilor si a sprijinului autoritatilor locale si centrale, arata un raport intocmit de Ministerul Educatiei in urma controalelor facute recent in 369 de unitati de invatamant din 19 judete si din municipiul Bucuresti. In judetele Galati, Teleorman si Vrancea au fost gasite scoli in care baza materiala specifica domeniului de pregatire e inexistenta. In judete precum Ialomita, Teleorman sau Vrancea cifra de scolarizare nu este in concordanta cu specificul zonei, ceea ce inseamna ca absolventii scolilor de arta si meserii isi vor gasi cu greu un loc de munca. In Olt, Giurgiu, Bistrita-Nasaud, Galati, Teleorman au fost depistate scoli in care nu existau documentele care sa ateste faptul ca elevii au efectuat instruirea practica. Judetele Suceava, Bistrita-Nasaud, Teleorman, Arad si Sibiu au scoli rurale fara parteneri economici unde elevii sa faca practica. Cladirile scolilor de arte si meserii, in special cele din mediul rural, necesita reparatii urgente. Din majoritatea scolilor rurale de arte si meserii lipseste tehnica de calcul si mijloacele de comunicare (telefon, Internet). In judetele Satu Mare, Gorj si Salaj exista situatii in care elevii sunt nevoiti sa parcurga distante mari pe jos sau cu bicicleta pana la scoala. In scolile controlate 20 la suta din personalul didactic este necalificat. Inspectorii s-au convins si de faptul ca obligativitatea de a se face practica cu clasa intreaga (de 30 de elevi) afecteaza instruirea, deoarece atelierele, care dateaza de pe vremea lui Ceausescu, sunt echipate doar cu 16 locuri. In aceste conditii, riscul aparitiei accidentelor de munca este foarte mare.