Învaţă firmele cum să se implice în comunitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Robert Braun, managing director al Braun&Partners Network, crede că responsabilitatea socială este profitabilă pentru companii şi pentru cetăţeni .

Braun a venit în România anul acesta, după ce un manager i-a povestit că ţara noastră ar fi un „El Dorado“ pentru campaniile de responsabilitate socială.

Şi-a început cariera ca director de comunicare pentru premierul ungar, Peter Medgyessy (2002-2004), şi a devenit ulterior director de strategie. Braun (42 de ani) a schimbat însă curând domeniul, înfiinţându-şi propria firmă de consultanţă în responsabilitate socială. Nu se ocupă doar de acest domeniu.

Deşi este de profesie istoric şi deţine un doctorat în filozofie, în prezent este profesor de marketing şi branding la Budapesta.

Robert Braun ţine însă şi cursuri de corporate social responsability (CSR), învăţând firmele cum să‑şi redirecţioneze o parte din profit către acţiuni umanitare şi ecologiste. Despre meseria lui spune că este un business profitabil, ce poate să facă bine societăţii.

Investiţii care dau roade

Braun crede că nu toate campaniile de CSR sunt eficiente, chiar dacă acest tip de investiţii poate diferenţia o firmă de alta în ochii publicului larg. „O astfel de acţiune este una dintre cele mai bune investiţii pe care o poate face astăzi o companie, pentru că cel mai important bun pe care aceasta îl va avea după trecerea recesiunii este reputaţia“, explică Braun.

Acesta spune că, deşi este criză, amploarea campaniilor şi numărul celor care investesc în CSR nu a scăzut. Dimpotrivă, a crescut, chiar dacă într-un ritm mai puţin semnificativ ca în anii anteriori.

Interes mare şi în românia

Mai mult, managerul Braun&Partners Network, crede că în România există un interes crescut pentru iniţiativele în domeniul responsabilităţii sociale. Cu atât mai mult cu cât, atât companiile, dar şi oamenii au început să cunoască această noţiune şi să aibă o mai mare deschidere pentru aplicarea ei.

„Un CEO (n.r.- Chief Executive Officer) mi-a spus odată că România este un «El Dorado». De aceea eu văd mulţi oameni interesaţi de această zonă a managementului“, adaugă Braun.

A ajuns la această concluzie după o analiză a gradului de interes pentru CSR a celor mai responsabile o sută de companii din România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Rezultatul investigaţiei a arătat că punctajul mediu pentru primele 25 de companii româneşti a fost de 17%, comparativ cu o medie de 23% în cele patru state analizate. România s-a clasat mai bine decât Bulgaria, dar în urma Poloniei (26%) şi a Ungariei (33%).

Familia, pe primul loc

Robert Braun încearcă să îşi facă timp liber pentru familie şi prieteni şi găteşte pentru ei de fiecare dată când are ocazia. Familist convins, el îşi petrece vacanţele împreună cu soţia şi cu fiicele
sale.

Carte de vizită

A fost director de comunicare pentru premierul ungar Peter Medgyessy.
A lucrat pentru branduri ca Sziget, cel mai mare festival cultural din Europa, în calitate de director de comunicare.
A fost cofondator al Index.hu, liderul portalurilor de internet din Ungaria;
Este profesor de responsabilitate socială corporativă şi de marketing la Universitatea de Economie din Budapesta.
Este managing director al Braun&Partners Network, unul dintre cele mai importante grupuri de consultanţă în strategie de CSR şi marketing din Europa Centrală şi de Est.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite