International CPI Security nu era autorizata de IGP pentru transporturi interjudetene de bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele de asigurari nu despagubesc societatile de transport de valori daca prejudiciul este provocat din vina angajatilor acestora

Potrivit chestorului Ion Sultanescu, seful Directiei de Ordine Publica din IGP, primele verificari efectuate, ieri, la firma CPI, au dus la descoperirea mai multor nereguli, care vor fi sanctionate contraventional. Nu este exclus, avand in vedere deficientele constatate, ca, impreuna cu Parchetul, sa se efectueze cercetari sub aspectul comiterii infractiunii de neglijenta in serviciu. Surse din IGP ne-au precizat ca firma nu avea un plan de paza pentru transporturile interjudetene de valori monetare, in conformitate cu Legea 333/2003. CPI nu primise nici aprobarea IGP pentru astfel de transporturi. In plus, potrivit normelor legale in vigoare, transportul efectuat de Nica trebuia asigurat prin participarea a cel putin doi insotitori inarmati, la care se adauga si o alta masina de escorta. Politistii spun ca, in acest caz, a fost vorba despre un management defectuos, in conditiile in care transportul a fost organizat cu doua zile inainte, iar echipa care avea de indeplinit misiunea nu a fost instiintata in acest sens. Asa se face ca au fost solicitati Nica si insotitorul sau, dupa ce, duminica, in jurul orei 15, s-a constatat ca echipa initiala nu s-a prezentat la post. In ceea ce priveste masina folosita, aceasta fusese subinchiriata de la "Secrom Security" , in conditiile legale. Anchetatorii ne-au declarat ca nu sunt probleme in ceea ce priveste trezoreriile constituite la punctele de lucru ale CPI din tara, avand in vedere ca firma era autorizata sa presteze servicii si sa transporte valori monetare. Fiind autorizata sa efectueze transporturi de acest tip, CPI ar fi putut sa si depoziteze, in conditii legale, in trezoreriile proprii, astfel de valori. Cele peste o suta de miliarde de lei colectate de Nica urmau a fi predate la sediul CPI de pe Sos. Glucozei din Capitala, unde banii, depozitati in trezoreria firmei, erau procesati cu ajutorul unor functionari ai AMRO Bank. Surse din BNR ne-au confirmat ca International CPI Security avea dreptul de a-si constitui minitezaure in punctele de lucru din teritoriu, pentru a depozita banii pe care urma sa-i transporte la locul indicat de banca-client. "Este o tendinta europeana, prin care bancile, prin contract, solicita, contra cost, firmelor specializate, sa efectueze transportul de valori monetare", ne-au declarat sursele sus-mentionate. Presedintele patronatului societatilor de securitate, Ion Popescu, a declarat, ieri, ca fiecare firma specializata in transportul valorilor trebuie sa respecte un set general de norme. In primul rand, masinile folosite trebuie sa indeplineasca anumite cerinte tehnice, de regula ele fiind blindate. Valorile nu pot fi transportate noaptea, nici macar cand traseul este foarte lung. Din aceasta cauza, firmele specializate au intelegeri cu filiale ale bancilor care adapostesc peste noapte masinile cu valori in zone speciale. Dispeceratul firmei de paza trebuie sa tina in permanenta legatura cu cei de pe traseu si sa anunte cea mai apropiata unitate de Politie cand sunt probleme. Potrivit lui Popescu, acest tip de masini ar trebui supravegheate prin satelit pentru a se cunoaste in permanenta pozitia lor. El a mai precizat ca de cele mai multe ori valorile transportate de firmele de protectie si paza sunt asigurate, insa nici o firma de asigurari nu plateste despagubiri pentru o paguba provocata din vina angajatului unei astfel de firme.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite