Industria frigului a împlinit 60 de ani
0În cursul lunii iunie 1949, la Bucureşti se înfiinţa Centrala Industriei Frigului, în baza unei Hotărâri a Consiliului de Miniştri de atunci, semnată cu nume care dau şi acum frisoane: Ana Pauker, Emil Bodnăraş, Vasile Luca, Chivu Stoica, dr. Petru Groza...
Continuatorul întreprinderii de atunci, compania Frigotehnica, deţine în prezent aproape 80% din piaţa de „frig comercial“ (reprezentată de vitrinele marilor lanţuri de magazine) şi 20% din cea de „frig industrial“, cu aplicaţii în toate ramurile economiei.
„Piaţa românească a frigului este estimată la 300-350 de milioane de euro, din care aproximativ o treime înseamnă partea pe care o vedem cu toţii în marile hipermarketuri; în rest, practic toate sectoarele industriale utilizează tehnici şi echipamente de răcire, de aceea industria frigului este un sector cheie al economiei“, ne-a declarat ieri directorul general al Frigotehnica, Nicolae Bara. El preconizează că, în 2009, Frigotehnica va investi cel mai mult în divizia de aer condiţionat.