Împotriva curentului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Împotriva curentului
Împotriva curentului

Adrian Alexandrescu, Managing Director al firmei Interactions, a pornit la drum în cel mai prost moment al industriei de comunicare, când bugetele scădeau cu până la 40%. Şeful Interactions, Adrian Alexandrescu, a intrat în această piaţă pentru că a simţit că are potenţial chiar şi în aceste vremuri tulburi.

Adrian Alexandrescu (29 de ani) a renunţat la sfârşitul anului trecut la şefia agenţiei de comunicare directă OgilvyOne pentru a-şi face o fimă. Puţini şi-ar face un business în comunicare într-o perioadă în care clienţii publicitari taie dramatic din bugetele de promovare, dar Alexandrescu a simţit că este loc în piaţă pentru CRM (custome relasionship management).

„Nu sunt neapărat cel care riscă orbeşte. Noi suntem genul de oameni care ţin în bancă o rezervă de bani. Suntem precauţi, nu ne-am făcut credite. Nu risc inutil, dar să fac această firmă nu mi s-a părut un risc“, explică Alexandrescu.

Aşa şi-a făcut fima Interactions, în parteneriat cu HitMail, companie de marketing direct deţinută începând din acest an de către grupul francez Mediapost. O firmă ce-şi propune să transforme consumatorii în „fani”. Şi cam asta face CRM-ul, ţine clienţii aproape de produs, îi informează şi îi fidelizează, folosind drept instrumente newsletterel, site-urile de prezentare (prin care strâng şi bazele de date), precum şi mobile marketing. 

Mobexpert, primul client

Alexandrescu nu este omul care să rişte inutil, dar a ştiut că un astfel de serviciu pe mediile digitale are o şansă. De ce? Pentru că în această perioadă clienţii vor începe să caute o alternativă la bannerul clasic.

„Avem un scop foarte clar: să câştigăm consumatori noi pentru clienţii noştri şi să-i ţinem aproape să nu plece la concurenţă“, declară Alexandrescu. Instrumentele pe care le foloseşte sunt internetul şi SMS-ul. Pentru a pune pe picioare Interactions, Alexandrescu a avut o investiţie de 25.000 de euro, bani cu care a contribuit partenerul său, compania HitMail, dar şi din economiile sale (recunoaşte că avea un salariu bun la OgilvyOne!). După opt luni, cifra de afaceri a ajuns la aproape 350.000 de euro.

Adrian Alexandrescu spune că nu a avut multe dificultăţi în momentul în care a plecat la drum. „Am avut o singură problemă legată de cashflow în primele două luni pentru că majoritatea clienţilor cu care semnez contracte au termen de plată la 60 de zile“, explică el.

Primul client a fost Mobexpert şi recunoaşte că pentru a atrage primele proiecte a mers la risc. Le-a propus primilor parteneri realizarea unor proiecte cu plata în funcţie de rezultat. Ca să atragă clienţi, Alexandrescu a mers „din uşă în uşă“ şi le-a explicat eficienţa campaniilor CRM.

Îşi doreşte să se lase de fumat

Până acum, Alexandrescu nu a primit nicio „ţeapă“...încă. „Ţine şi de puterea ta de a zice pas. În momentul în care vine o firmuliţă cvasiobscură care vrea să investească jumătate de milion de euro, trebuie să fii mai atent“, explică şeful Interactions. Pe lângă asta, trebuie să înveţi să nu-ţi jigneşti clientul.

„Încercăm şi noi să ne luăm politicos nişte garanţii. Să avem o documentaţie semnată“, spune Alexandrescu, care recunoaşte că s-a întâmplat de două ori să renunţe la proiecte. În primul caz pentru că echipa nu era suficient de mare.

„Principiul hai să luăm proiectul şi vedem cum ne descurcăm, nu merge pentru că şansa de a da cu băţul în baltă era mare. Iar şansa ca să se afle în piaţă era şi mai mare“, declară el. Iar cel de-al doilea caz a fost pentru că nu era convins că proiectul va avea o finalitate. „Acum că am câştigat sau am pierdut, nimeni nu ştie, dar dormim bine noaptea“, spune el zâmbind.  

Odată cu plecarea de la Ogilvy, printre rezoluţiile lui Alexandrescu a fost să slăbească, să se lase de fumat şi să înveţe să lucreze mai bine pe calculatoarele Mac. Recunoaşte că cel mai bine i-a ieşit partea cu Mac, dar şi-a redus numărul de ţigări pe care le fumează.

Carte de vizită

În 2003, Alexandrescu a absolvit Facultatea de Comerţ din cadrul ASE. Lterior a făcut două mastere în Marketing şi în Business Administration. L-a făcut pe cel de-al doilea pentru a scăpa de armată.

În perioada 2002 – 2006 a lucrat pe diferite funcţii la compania de marketing direct, HitMail, unde l-a cunoscut pe Marian Şeitan, patronul companiei, până la începutul acestui an.

Între 2006 şi 2008 a lucrat la OgilvyOne, firma de marketing direct din grupul Ogilvy.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite