Jumătate de viaţă în industria de IT

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Felix Enescu a lucrat şapte ani la Rompetrol, iar acum este angajat la Gartner.Felix Enescu şi-a început cariera lucrând într-o firmă de calculatoare, la fel ca majoritatea celor care au terminat Facultatea de Automatică.

După ce a terminat facultatea de Automatică, din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti, Felix Enescu s-a angajat la o firmă din industria de IT. „A fost pasul normal, am procedat la fel ca şi ceilalţi colegi ai mei, în cazul în care au rămas în România“, poveşteşte râzând Enescu.

În 1999 a hotărât să schimbe domeniul şi s-a alăturat echipei Ernst&Young. Aici a stat un an, pentru că a apărut o oferă „interesantă“ de la Rompetrol. „La vremea respectivă, Rompetrol era o firmă destul de mică, abia cumpărase rafinăria Vega, drept pentru care am dat consultanţă pe industrie“, îşi aminteşte el.

A revenit la consultanţă

După şapte ani, timp în care a ocupat diverse poziţii în cadrul Rompetrol, Enescu s-a întors la consultanţă. Începând din 2007 se ocupă de biroul local al Gartner.

„M-am alăturat firmei pentru că am decis că e momentul să fac şi altceva, iar când Gartner a deschis aici un birou mi s-a părut o ocazie bună şi nu regret“, spune Enescu.

El povesteşte că o zi din viaţa lui poate fi oricum, dar nu plictisitoare. Poate însemna o întâlnire cu un client care are nevoie de sfaturi înainte de a lua decizia de a investi sau analiza unor planuri de investiţii. „Înseamnă conferinţe şi interacţiune cu presa, pentru că suntem o companie de cercetare“, adaugă el.

Enescu spune că încă se mai fac proiecte, dar lumea este la stadiul de planificare, nimeni nu se mai grăbeşte să ia decizii. „Am un client care acum doar studiază detaliile unui proiect care va începe abia în 2010“. În opinia acestuia, vânzările de calculatoare au înregistrat cea mai dramatică scădere de pe piaţa de profil.

„Cea mai simplă decizie luată de firme pentru a reduce din costuri a fost să nu mai schimbe acum sistemele desktop sau să amâne upgradarea lor“, spune Enescu. În ceea ce priveşte situaţia retailerilor din prezent, consultantul Gartner crede că problemele au apărut pentru că erau magazine specializate doar pe IT, mai precis pe calculatoare şi pe componente.

„Populaţia le consideră produse obişnuite, cum este fierul de călcat, care poate fi cumpărat din hipermaket, de aceea acest tip de magazine a pierdut mulţi clienţi“, adaugă el. Majoritatea celor care au riscat intrarea în insolvenţă nu se aşteptau la o astfel de scădere, aveau stocuri foarte mari pe care nu au reuşit să le vândă la timp, fie pentru a achita facturile furnizorilor, fie pentru a plăti ratele pentru liniile de credit luate.

Familia, pe primul loc

Felix Enescu are două fete şi spune că îşi petrece cu ele şi cu soţia sa fiecare vacanţă. „Am o familie obişnuită, dar dincolo de asta acum am început să ma bucur de lucruri pe care nu le cunoşteam în perioada de vârf şi agitaţie a carierei – atunci când eram la Ernst&Young – cum ar fi serbarea copilului meu la grădiniţă“, spune zâmbind Enescu. În plus, acum are libertatea de a-şi planifica timpul.

Piaţa de retail

Mulţi dintre retailerii care au riscat intrarea în insolvenţă nu se aşteptau la o astfel de scădere a pieţei, aveau stocuri foarte mari, pe care nu au putut să le vândă la timp.

Curriculum Vitae : Felix Enescu

1999 – 2000 - Senior Consultant Ernst&Young.

Martie 2000 – august 2000 - IT - Manager Rompetrol.

Septembrie 2000 –mai 2003 - Director IT Rompetrol.

Iunie 2003 – mai 2007 - CIO Rompetrol.

Iunie 2007 – prezent Partener Gartner România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite