IGP incearca sa-l scuze pe comisarul-sef Corduneanu

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Confuzie totala la IGP in scandalul masinilor furate si vandute de ofiteri ai acestei institutii chiar in sediul Brigazii Politiei Rutiere a Capitalei. Chestorul-sef Florin Sandu declara ca a aflat

Confuzie totala la IGP in scandalul masinilor furate si vandute de ofiteri ai acestei institutii chiar in sediul Brigazii Politiei Rutiere a Capitalei. Chestorul-sef Florin Sandu declara ca a aflat despre aceasta poveste ieri dimineata, cand s-a intors din strainatate, din ziarul Adevarul. Directorul Politiei Capitalei asteapta concluziile comisiei de ancheta pentru a se pronunta. Respectiva comisie ar fi stabilit ca masina VW Golf vanduta de comisarul Corduneanu unui om de afaceri din Targoviste ar fi avut cinci proprietari pana a intrat in posesia politistului. Ar fi nevoie, deci, sa se afle care dintre acestia este hotul si cine a falsificat seriile caroseriei. Aceste lucruri trebuiau aflate in 1999, pentru ca masina atunci a fost furata. Cel putin asa am aflat noi, documentandu-ne, nu in Germania, de unde a fost importat autoturismul si unde politia poate spune ca nu are mijloace sa ajunga, ci la IPJ Bihor. VW-ul Golf care face obiectul scandalului a fost furat in noaptea de 27-28 octombrie 1999 din parcarea Hotelului Vulturul Negru - Oradea. El apartinea lui Iosif Olah din Salonta si era inmatriculat cu numarul BH-04-WRL. In noaptea respectiva, din aceeasi parcare au disparut si alte masini foarte scumpe. Politistii oradeni n-au incetat sa caute hotii si limuzinele furate. De unde sa stie ei ca una dintre acestea se afla chiar in curtea unui coleg bucurestean, care o inmatriculase cu numarul B-73-POL si ii pusese pe capota girofar... La Oradea, furtul din octombrie 1999 este inregistrat si acum cu autor necunoscut. La Bucuresti, masina a fost inmatriculata de mai multe ori si a ajuns in proprietatea politistului Corduneanu, care a vandut-o, desi printr-o simpla tastare a calculatorului, aflat pe biroul sau, putea sa afle ca masina aflata in posesia sa figura ca furata din Oradea. De ce nu a facut acest lucru? Cum a reusit comisarul bucurestean sa inmatriculeze autoturismul, care, la un control de rutina, coordonat de comisarul Mihai Andrei de la IGP si de comisarul Sorin Blanaru de la IPJ Brasov, a fost identificat ca furat din Oradea? De ce in cartea de identitate a autoturismului apar doar cinci proprietari, cum au declarat sefii comisiei de ancheta, cand in realitate sunt noua? De ce nu vrea comisarul Corduneanu sa mearga cu Mugurel Brai, cel caruia i-a vandut masina, la proprietarul de dinaintea sa? Iata doar cateva intrebari simple pe care comisia de ancheta ordonata in acest scandal trebuie sa le aiba in vedere daca vrea sa stabileasca adevarul si vinovatii. Dar nu se vrea acest lucru. Si asta pentru ca, in cazul unei anchete corecte, se poate ajunge la dezvaluiri socante. Nu este posibil ca un comisar de politie, cu atributii speciale la Politia Rutiera si la Registrul Auto Roman, sa poata cumpara, inmatricula, folosi si vinde, apoi, cu 8.100 de dolari o masina furata. Este clar ca respectivul ofiter s-a folosit de un mecanism ocult, stiut doar de anume oameni din interiorul institutiei. Iar daca acest mecanism a functionat si in cazul unor persoane cu un rang mult mai inalt din Politie si din Ministerul de Interne, este limpede de ce nu se doreste aflarea adevarului. Cu cateva zile in urma, Iosif Olah, primul proprietar al Volkswagenului, a fost chemat la Politie sa identifice autoturismul care i-a fost furat in octombrie 1999. Olah nu mai vrea acum aceasta masina. El o avea asigurata pentru 28.000 de marci. In aprilie 2000 a primit despagubire 170 de milioane de la ARDAF. Societatea de Asigurari ii cere acum 400 de milioane de lei pentru a-i restitui masina. Olah spune ca cu acesti bani isi poate cumpara o masina aproape noua. "Sa ia ARDAF-ul VW-ul, sa-l scoata la licitatie si sa-l vanda cu cat vrea. Mie nu-mi place cum arata astazi, dupa aproape patru ani de cand mi-a fost furat". La randul sau, Mugurel Mihaita Brai, care a platit 8.100 de dolari pentru autoturism spune ca vrea masina inapoi. Sau daca nu, banii platiti lui Corduneanu. Comisarul Corduneanu se tine insa tare si spune ca el a fost cumparator de buna credinta. "Am cumparat masina de la un plutonier major din MApN. Am dat-o in verificari la colegi si am verificat telefonic prin Interpol. Avea RAR-ul facut in ianuarie 2002 si era valabil pana in 2004. Nu m-am gandit nici o clipa ca este furata". Nici nu trebuia sa se gandeasca domnul Corduneanu la aceasta posibilitate. Asa cum aratam mai sus, el trebuia sa apese doar o tasta a calculatorului pe care il are in birou, asa cum au facut colegii brasoveni care au descoperit la un control de rutina ca masina este furata!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite