Hotelurile de lux, absente din marile oraşe de provincie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Şase din opt oraşe cu aeroport internaţional nu au nicio unitate de cinci stele. Afacerile hotelurilor bucureştene de cinci stele au explodat odată cu începutul turismului corporate. În provincie, deşi se derulează investiţii mari, turismul de lux lipseşte.

Piaţa ospitalităţii din România este slab reprezentată la nivelul provinciei, cu toate că marile oraşele deservite de aeroport internaţional ar putea susţine două hoteluri de cinci stele.

Clujul şi Iaşiul au câte o singură unitate de lux

Clienţii acestora ar urma să fie oamenii de afaceri care derulează businessuri în regiune. „Timişoara, Cluj Napoca şi Iaşi au nevoie de cel puţin două astfel de unităţie”, a declarat Christopher Shonn, Managing Partner Kohl & Partner. În prezent, în provincie există zece hoteluri de cinci stele, dintre care doar două sunt în oraşe deservite de aeroport.

La Cluj Napoca funcţionează Opera Plaza şi la Iaşi, Europa. În apropiere de Timişoara, în localitatea Sacalaz a fost inaugurat la începutul anului Boutique Hotelul Elysee. Acesta are 16 camere şi patru apartamente la preţuri cuprinse între 125 şi 350 de euro pe noapte.

Piaţa unităţilor de cinci stele este însă liberă în celelalte şase mari oraşe cu aeroport- Constanţa, Bacău, Arad, Sibiu, Târgu Mureş şi Craiova. „În aceste regiuni operatorii hotelurilor de cinci stele pot găsi cu uşurinţă amplasamente centrale pentru a se extinde”, spune Shonn.

Şi Capitala mai are nevoie de patru-cinci unităţi de lux, dar locaţiile potrivite acestuit tip de proiect sunt foarte dificil de identificat în cazul unei construcţii green field. În plus, o unitate de top are un impact semnificativ asupra traficului, comparabilă cu cea a unui centru de cumpărături, motiv pentru care identificare unui spaţiu potrivit devine foarte dificil de realizat, spune Shonn.

Majoritatea investitorilor din industria hotelieră vizează, însă, dezvoltarea de unităţi clasificate la trei şi patru stele, potrivit Soniei Năstase, Managing Director al companiei de consultanţă în domeniul ospitalităţii Trend Hospitality.

Criza nu îi alungă pe investitori

În continuare, Bucureştiul este prima opţiune în ceea ce priveşte viitoarele facilităţi de cazare. „Această piaţă mai poate absorbi încă 20 de unităţi de trei şi patru stele”, spune Shonn. Pe lângă Capitală, jucătorii de pe piaţa de profil mai sunt interesaţi să opereze hoteluri de trei şi patru stele în zone cu potenţial turistic, unde astfel de unităţi sunt slab reprezentate.

„În prezent, pentru a beneficia de servicii de calitate, turiştii români sunt nevoiţi să îşi petreacă vacanţele în străinătate”, atenţionează Shonn.

Piaţa hotelurilor va creşte în special pe segmentul unităţilor cu mai puţin de 60 de camere. Chiar şi în contextul actual, marile lanţuri internaţionale sunt interesate să intre în România.  Numărul redus de proiecte dezvoltate în ultimii doi ani a fost determinat de limitarea finanţării şi de cursul de schimb instabil, care a dus la bugete mai greu de prognozat, consideră Năstase.

Efectele crizei se vor resimţi în continuare în deciziile investitorilor de a pătrunde pe piaţa locală. „Cei interesaţi de România nu vor renunţa să mai investească aici, dar finanţele sunt gândite mai atent, astfel că procesul se va întinde pe o perioadă mai mare de timp”, spune Shon.

Străinii sunt nemulţumiţi

Aproximativ 94% din totalul clienţilor străini ai hotelurilor din România sunt europeni, conform unei analize Trend Hospitality. Majoritatea turiştilor străini (peste 99%) sunt impresionaţi de peisajele şi tradiţiile româneşti, dar nu şi de serviciile din industria ospitalităţii, potrivit companiei de consultanţă turistică Kohl&Partner.

Firma Kohl&Partner este lider pe piaţa de profil din Austria şi a deschis recent primul birou din România, în parteneriat cu NAI Property Partners, companie de consultanţă imobiliară.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite