Hirotomo Kani: „Firma este a angajaţilor, nu aparţine patronului“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hirotomo Kani: „Firma este a angajaţilor, nu aparţine patronului“
Hirotomo Kani: „Firma este a angajaţilor, nu aparţine patronului“

Hirotomo Kani, preşedintele Honda România, consideră că managerii are trebui să-şi încurajeze şi să-şi promoveze angajaţii. A lucrat toată viaţa la Honda şi, deşi are o vastă experienţă internaţională, continuă să aplice cu sfinţenie învăţăturile trasate de fondatorul companiei.

Conform unui proverb al fondatorului Honda, Soichiro Honda, „maşina se strică oricum, important este să repari sufletul omului“.Traduse în română, cuvintele lui Honda înseamnă să-ţi tratezi clientul în aşa fel încât acesta să revină cu plăcere la tine.

Acesta este principiul după care se ghidează şi preşedintele filialei româneşti a Honda, Hirotomo Kani. Managerul are 58 de ani şi s-a angajat în cadrul firmei imediat după ce a terminat facultatea. În calitatea de reprezentant al Honda, a vizitat şi a lucrat în peste 70 de ţări, printre care Australia, Ungaria şi Polonia. Iar, de aproape nouă luni, conduce operaţiunile din România ale celui mai mare constructor de motociclete din lume. La noi în ţară, accentul cade însă pe comerţul de autovehicule.

Principiile, înainte de toate

Ca orice japonez, şi Hirotomo Kani te întâmpină cu o scurtă strângere de mână şi nenumărate aplecări ale capului. Hitoromo Kani spune că o companie există doar pentru angajaţii ei, nu pentru proprietari. Da, aţi auzit bine! Este exact filosofia după care fondatorul companiei, Soichiro Honda, s-a ghidat toată viaţa. Acesta nu şi-a angajat nicio rudă la companie, iar acţiunile au fost împărţite între angajaţi şi Consiliul de Administraţie.

Totuşi, singurul fiu al lui Soichiro Honda şi-a întemeiat o companie de tuning pentru maşinile Honda, Mugen, cu care a participat şi la curse de Formula 1.

Afaceri în stil japonez

Aceeaşi filosofie o aplică şi preşedintele Honda România, Hirotomo Kani, care are trei copii, însă niciunul dintre aceştia nu este angajat al companiei. El crede că „natura umană“ este factorul primordial pentru a deveni un bun profesionist şi nu vraful de diplome.

L-am întrebat dacă în această perioadă dificilă este loc pentru toţi jucătorii din industria auto. Evident, răspunsul are o tentă filosofică niponă, mai greu de înţeles şi mai ales de aplicat de către managerii occidentali.

În opinia lui Kani, o companie trebuie să acţioneze în beneficiul angajaţilor, dar şi al comunităţii din care face parte pentru a depăşi problemele financiare. În cazul în care compania urmăreşte doar obţinerea de profit şi creşterea cotei de piaţă, atunci va avea de suferit pe termen lung şi nu se va integra în comunitate.

Chiar dacă în afaceri se ghidează după principii japoneze stricte, Hirotomo Kani îşi investeşte economiile în acţiuni pe bursă. În puţinul timp liber pe care îl are la dispoziţie, preşedintele Honda România ascultă muzică şi citeşte, ultima carte fiind nuvela „Mioka“, a scriitorului japonez Ira Ishida.

În România, detestă comportamentul în trafic al conducătorilor auto, dar apreciază zona barajului de la Vidraru, Delta Dunării, iar celebrii mici sunt principala atracţie culinară. În Japonia, destinaţia preferată este insula Okinawa. 

Planuri de criză

Kani este ferm convins că românii vor depăşi criza, doar că pentru asta mai avem de aşteptat. Hitoromo Kani se aşteaptă ca cifra de afaceri a Honda România să scadă în acest an la jumatate. Adică, la numai 30 de milioane de euro, faţă de cele 60 de milioane de euro de anul trecut.

Pentru 2009 şi-a propus iniţial să vândă 2.000 de maşini, la fel ca anul trecut. Între timp, a revizuit estimările la doar 1.500 de unităţi, un volum în scădere cu 40%.

Activitatea, pe scurt

Hirotomo Kani a absolvit Facultatea de Drept din Tokyo în anul 1976, iar în acelaşi an s-a angajat la Honda. A început la departamentul de livrări, pentru ca mai apoi să ajungă la departamentul de vânzări Honda Europa. De aici, s-a mutat la sucursala din Australia, din 1986 şi până în 1991, unde a avut sarcina de a deschide o fabrică de motoare şi maşini de tuns iarba. Din 1991 a primit sarcina de a dezvolta reţeaua Honda în Europa Centrală şi de Est.

În 1994 a înfiinţat filiala din Ungaria, unde a deţinut funcţia de preşedinte până în 2001. Din Europa de Est, Hirotomo Kani a ajuns în departamentul de vânzări Honda pentru Orientul Mijlociu şi Africa. Din 2006 deţine funcţia de preşedinte al Honda Trading România.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite