Hibridul Toyota iQ, dublă performanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Modelul minion va fi desemnat "cel mai mic hibrid" şi "cel mai mic automobil pe patru roţi construit vreodată" Japonezii vor lansa la Salonul Auto de la Paris hibridul mini pentru transport

Modelul minion va fi desemnat "cel mai mic hibrid" şi "cel mai mic automobil pe patru roţi construit vreodată"

Japonezii vor lansa la Salonul Auto de la Paris hibridul mini pentru transport urban, care ar putea fi disponibil pe piaţă începând cu anul 2010.

Modelul iQ de la Toyota va fi inaugurat oficial luna viitoare la Salonul Auto de la Paris, unde va fi vedeta cu premiu dublu - "cel mai mic hibrid" şi "cel mai mic autoturism pe patru roţi construit vreodată", informează "Motor Authority".

Cu o lungime de numai trei metri, varianta mini este însă suficient de spaţioasă pentru patru locuri - trei pentru adulţi şi unul pentru copil. Designul inteligent şi tehnologia performantă propusă de japonezii de la Toyota fac ca minionul iQ să fie considerat una din soluţiile radicale pentru transportul urban, adaptată atât nevoilor personale, cât şi exigenţelor protecţiei mediului înconjurător.

Concept inspirat de Prius

Revoluţionar în segmentul maşinilor compacte pentru transport urban, automobilul din gama micro se doveşte a fi, de asemenea, şi un model prietenos cu mediul. Astfel, concepută să respecte normele de poluare din Japonia (140 de grame de dioxid de carbon pe kilometru), varianta mini a celor de la Toyota se impune cu o valoare a emisiilor poluante de sub 100 de grame pe kilometru.

Pe lângă agregatul de 1.0 litri de care dispune modelul echipat cu varianta clasică de motorizare, hibridul va avea un propulsor care va face pereche cu un motor electric, urmărind principiul după care funcţionează bine-cunoscutul model Prius. Potrivit oficialilor companiei, hibridul Toyota iQ va avea o autonomie de până la 25 de kilometri ajutându-se numai de electricitate.

În urmă cu un an, la momentul lansării formei de concept, reprezentanţii Toyota anunţau că producţia de serie nu va demara mai devreme de începutul anului 2009. Recent însă, oficialii companiei producătoare au declarat că varianta de serie va intra în producţie înainte de sfârşitul acestui an, urmând ca, de anul viitor, să fie disponibilă pentru cumpărători.

Deşi oficialii Toyota nu au făcut cunoscute, până în prezent, toate detaliile, cum ar fi consumul de combustibil, ceea ce se ştie cu certitudine este că planurile pentru primul an de producţie prevăd un număr de 100.000 de unităţi. În ceea ce priveşte varianta hibrid, se estimează că primele maşini vor intra pe piaţă în 2010.

25 de kilometri reprezintă autonomia hibridului folosind numai sursa de electricitate

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite