Halta Dragonului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Dragonul Roşu" este cea mai nouă staţie pe harta feroviară a României. Halta a fost înfiinţată pentru a permite afluxul comercianţilor şi clienţilor spre cele trei mari angrouri de la

"Dragonul Roşu" este cea mai nouă staţie pe harta feroviară a României. Halta a fost înfiinţată pentru a permite afluxul comercianţilor şi clienţilor spre cele trei mari angrouri de la marginea Capitalei

"Europa" are propria gară. E vorba de angroul de la marginea Bucureştiului. De ani buni, autorităţile Capitalei au tot încercat să închidă zona respectivă, susţinând că amplasamentele de acolo ar fi ilegale. Dar iată că acum lucrurile au căpătat o cu totul altă turnură. Oficială. Şi asta pentru că, de puţin timp, a apărut "Halta Pantelimon Sud - Dragonul Roşu", conform denumirii celor mai mari magazine din acel perimetru.

Cum pleci din Gara Obor, nu mergi mai mult de cinci minute, cu trenul de Feteşti sau Constanţa, că ai şi ajuns la "Halta Dragonul Roşu". Cobori în mijlocul unor hale imense, roşii. Trebuie să păşeşti cu grijă, să nu cazi. Peronul e îngust.

Un panou din tablă te anunţă, dacă mai e cazul, unde te afli. Chiar la barieră e o gheretă de unde ne întâmpină omul de la calea ferată. Îl întrebăm cum merge treaba. Zice că e omor de lume dimineaţa, la 8.30, la Personalul 8032, care vine de la Feteşti. Şi pe urmă la 15.30, la Personalul 8033, cel care părăseşte Bucureştiul. "Unii la muncă, alţii la cumpărături. Vin de prin toate comunele astea din Ialomiţa", zice omul.

Sărea lumea din tren

Până să se facă staţie aici, sărea lumea din tren. Alţii trăgeau semnalul de alarmă. Nu aveau de ales, că prima gară, de la Obor începând, era la un kilometru după zona comercianţilor, tocmai la Pantelimon. "Acum e civilizat.

Stă trenul un minut la Dragon, gata cu scandalul", conchide ceferistul. Noi am apucat să vedem, la 13.30, trenul care pleca spre Feteşti. Lume de nedescris se adunase de-a lungul peronului, cu sacoşe, găleţi, baloţi. Alţii dormitau pe bordura rece. Cei care lucrează la magazinele din zonă. Erau deja epuizaţi de muncă. Trăseseră la cărucioarele pline, pentru clienţi, încă de la mijitul zorilor. "Gara noastră", exclamă unul dintre cărăuşi.

Zece trenuri pe zi

Aşa zice şi comunicatul Ministerului Transporturilor, că "la solicitarea călătorilor" s-a făcut noua staţie, pentru a înlesni "accesul către centrele comerciale <> , <> şi <> ". Zece trenuri opresc zilnic aici, cinci spre Bucureşti şi restul spre Feteşti sau Constanţa.

Toate cu rang de personal. Problema e cu biletele. N-ai de unde să le cumperi. "Dăm şi noi dreptul la naş", aflăm de la popor soluţia românească a problemei. Şi poporul e de toate naţiile. Statisticile, mai mult sau mai puţin oficiale, merg până la zeci de mii de oameni care mişună zi de zi prin locul acesta. S-au amestecat români, chinezi, turci, bulgari. Pui o întrebare şi ţi se răspunde în şapte limbi.

Legal sau ilegal?

Termenul generic "Europa" e cunoscut de bucureşteni şi ca angroul de la marginea cartierului Colentina, împotriva căruia mulţi primari ai Capitalei au tunat şi au fulgerat în ultimii 15 ani, zicând că îl vor rade de pe faţa pământului, pentru că e ilegal.

Se pune acum problema dacă nu cumva Ministerul Transporturilor nu a dat o faţă de legalitate acestei zone, în care marile magazine, din beton şi sticlă, nou-apărute, sunt vecine cu vechea îngrămădeală de tarabe soioase. Am cerut un punct de vedere de la faţa locului. Ni s-a răspuns că "Europa" are mizeria în curtea ei, pe când "Niro" şi "Dragonul Roşu" sunt cu avizele de funcţionare la zi, ne-a precizat directorul de Relaţii Publice de la Investment Grup, Ion Badea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite