Haina de ploaie din filmul "The Queen", obiect-cult sau simplu sac de muşama?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi regina Angliei poartă celebrele haine impermeabile de zeci de ani, de-abia la apariţia filmului "The Queen" ele au fost remarcate de public. Magazinul din Manhattan al firmei nu mai face

Deşi regina Angliei poartă celebrele haine impermeabile de zeci de ani, de-abia la apariţia filmului "The Queen" ele au fost remarcate de public. Magazinul din Manhattan al firmei nu mai face faţă cererilor de haine identice cu cele purtate de Helen Mirren în rolul Elisabethei a II-a a Marii Britanii, rol care i-a adus Premiul "Globul de aur" pentru interpretare.

Filmul "The Queen", cu premiera în cinematografele româneşti în 23 martie (după ce a mai fost programat la Festivalul de Film Britanic), a adus bani frumoşi nu numai producătorilor, ci şi vedetei Helen Mirren.

Firma care produce celebrele haine impermeabile, preferatele reginei, potrivite şi pentru ploaie, şi pentru vânt, s-a bucurat de o creştere neaşteptată de popularitate în Statele Unite, odată cu lansarea filmului. J.Barbour&Sons Ltd produce celebrele haine care prezintă garanţia faptului că membrii Coroanei britanice le poartă de ani de zile. Faptul că au dispărut practic de pe rafturile magazinului din New York, odată cu vizionarea scenelor în care Helen Mirren, în rolul reginei, poartă celebra haină, a fost o întâmplare extrem de fericită pentru firma producătoare. J. Barbour&Sons Ltd produce de 100 de ani respectivele haine cerate, foarte utile pe vreme rea, şi a început prin producţia de pelerine de ploaie pentru marinari. Purtătorul de cuvânt al companiei a declarat că, în cazul în care vor fi cereri care le vor depăşi chiar şi pe cele actuale, se va face faţă cu brio, producţia fiind din timp crescută.

Firma producătoare neagă acuzaţiile de reclamă ascunsă

El a mai adăugat că apariţia hainei în film nu este legată de o strategie de "product placement" (reclamă), ci un fapt natural, pentru că regina este un client de-o viaţă al firmei. Drept care scenele în care ea apare înconjurată de câinii favoriţi, între dealurile Scoţiei, nu sunt decât o parafrază firească la ceea ce se întâmplă în realitate. Barbour produce o serie de alte produse, printre care pantaloni, stofă de tweed, pălării, genţi şi accesorii. Momentan însă cererea de produse cerate, aşa cum sunt respectivele haine din film, întrece interesul pentru orice alt produs. Cum stratul cerat care acoperă suprafaţa hainei dispare în timp, cumpărătorii, care în general nu se despart de pelerinele lor preferate prea repede, primesc un borcănaş cu o ceară specială pe care o aplică asemenea cremei de ghete. Deşi hainele sunt bazate pe moştenirea culturală engleză şi pe stilul countryside, se potrivesc foarte bine şi pentru oraş. Ziarul german "Suddeutsche Zeitung" reacţiona ironic la rubrica de critică de stil, întrebându-se cum este posibil ca "un sac de muşama" să treacă brusc drept un obiect vestimentar de cult. Explicaţia nu poate fi decât încrederea de sine supradimensionată a purtătorilor hainelor Barbour, care se autodefinesc ca "vânători urbani cu stil".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite