Guvernul simplifica procedurile de infiintare a unei firme prin... dublarea taxelor!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tarifele percepute de Registrul Comertului au fost majorate substantial, firmele mici fiind "tratate" din punct de vedere al taxelor la fel ca marile companii

Comerciantii, indiferent ca este vorba de societati comerciale, asociatii familiale sau persoane fizice autorizate, vor plati taxe mult mai piperate pentru serviciile furnizate de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale. Decizia, luata in ultima sedinta de guvern si care va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul oficial, poate sa-i ameteasca si pe cei mai abili dintre romanii care apeleaza la aceste servicii deoarece sistemul de taxare a fost schimbat in totalitate, unele tarife fiind cumulate si apoi dublate in cea mai mare parte. Oficialii ONRC cred, potrivit notei de fundamentare a hotararii de guvern, ca aceasta majorare inseamna de fapt simplificarea procedurilor de infiintare a firmelor pentru ca astfel romanii vor putea calcula singuri cat au de platit, putand trimite solicitarile lor prin posta sau on-line: "Prin modalitatea de abordare a taxelor si tarifelor propuse, institutia registrului comertului si-a propus sa se incadreze in linia generala de simplificare a formalitatilor de inregistrare a comerciantilor". Sistemul de taxare propus nu contine decat trei sume fixe, adica 100.000 lei, 300.000 lei si 1,2 milioane lei, spre deosebire de zecile de tarife existente acum, care insa sunt si mult mai mici. Astfel, pentru persoanele fizice si asociatiile familiale, operatiunea de "verificare denumire firma si rezervare" va costa, dupa intrarea in vigoare a actului normativ mentionat, 100.000 lei, fata de numai 37.000 lei cat se taxeaza in prezent. Inregistrarea in registrul comertului a autorizatiei se majoreaza de la 142.000 lei la 300.000 lei, iar pentru modificarea uneia sau mai multor inregistrari noul tarif este dublu. Daca acum inmatricularea unei persoane juridice ca urmare a schimbarii sediului dintr-un judet in altul costa intre 345.000 lei si 1,4 milioane lei in functie de tipul de societate si capitalul social, pe viitor, toata lumea va plati aceeasi suma: 1,2 milioane lei. De asemenea, "preschimbarea certificatului de inmatriculare in mod curent, ca urmare a unor modificari" va fi taxata cu 100.000, fata de 75.000 lei cat este acum, iar pentru depunerea bilantului contabil taxa a fost majorata cu 35.000 lei. Pentru eliberarea unui "extras de registru", noua taxa este de 300.000 lei, la fel ca pentru un certificat constatator, care acum costa 60.000 lei in cazul persoanelor fizice si 180.000 lei pentru persoanele juridice. Lista majorarilor nu se opreste insa aici, comerciantii urmand sa achite pentru eliberarea unor duplicate dupa certificatele de inregistrare sau anexele depuse la registrul comertului dublul sumei percepute in prezent, adica de la 50.000 lei la 100.000 lei. Pentru copii dupa certificate se va plati o taxa unica de 40.000 lei, la care se vor adauga cate 2.000 lei pentru fiecare pagina, in plus fata de 23.000 lei cat este in prezent pentru persoanele fizice si 40.000 lei pentru cele juridice. In situatia in care solicitantii doresc sa-si ridice documentele de care au nevoie intr-un timp mai scurt decat termenul normal, sunt percepute taxe suplimentare, si acestea destul de piperate. Astfel, pentru solutionarea cererilor in termen de sase zile, taxa suplimentara reprezinta 30% din tariful normal, iar pentru eliberarea documentelor in 48 ore de la depunerea cererii, taxa reprezinta 50% din tarif. In cazul cererilor pentru furnizarea unor informatii computerizate, solicitantii care se grabesc pot opta intre a achita un tarif cu 30% mai mare decat cel obisnuit, daca au nevoie de un raspuns in cinci zile, si cu 50% mai mult pentru doua zile.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite