Guvernul vrea sa trimita preoti, ziaristi, studenti si aviatori sa lamureasca masele ce-i cu aderarea la UE

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Guvernul vrea sa mobilizeze Biserica Ortodoxa, Posta Romana, presa, organizatiile studentesti si pana si agentia TAROM pentru a lansa o masiva campanie mediatica interna si externa privind efectele

Guvernul vrea sa mobilizeze Biserica Ortodoxa, Posta Romana, presa, organizatiile studentesti si pana si agentia TAROM pentru a lansa o masiva campanie mediatica interna si externa privind efectele aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Elementele acestei campanii apar in proiectul de strategie guvernamentala de comunicare interna si externa privind integrarea Romaniei. Proiectul a fost elaborat de Agentia de Strategii Guvernamentale (ASG), care l-a si publicat pe propriul site de Internet (www.publicinfo.ro). Strategia pleaca de la premisa ca o buna parte a cetatenilor Romaniei nu prea sunt constienti de costurile aderarii. "Multi cetateni cred ca integrarea reprezinta rezolvarea in extremis a problemelor majore cu care se confrunta", se afirma in proiectul de strategie. Un sondaj CURS, efectuat in februarie 2005, la cererea ASG, arata ca totusi 65% din firmele chestionate sunt ingrijorate de posibilele costuri ale integrarii. In plus, desi romanii continua sa sustina pasiv integrarea, potrivit Agentiei de Strategii in ultima perioada a fost semnalat si un curent eurosceptic care, deocamdata, este nesemnificativ. "Necunoasterea responsabilitatilor ar putea genera confuzie si elimina o parte din suportul politic pentru pregatirea aderarii", se avertizeaza in proiectul de strategie. In consecinta, pe plan intern, Executivul vrea sa mobilizeze circa 40 de institutii guvernamentale care, cu sprijinul presei, Bisericii Ortodoxe Romane, al celorlalte culte, al Postei si al organizatiilor studentesti, vor incepe sa explice oamenilor ce castiga din integrare, dar si cat costa acest proces. Se va crea o retea informativa cu accent pe mediul rural si vor fi organizate caravane care sa bata cel putin 30% din orasele si comunele tarii. Pe plan extern, ASG a constatat un deficit de imagine si o puternica mediatizare a elementelor negative. In consecinta, Agentia si-a propus construirea unei imagini pozitive in exterior fata de Romania, urmand sa foloseasca in acest scop presa din UE, institutele culturale romanesti din strainatate, ambasadele si chiar si agentia TAROM. In plus, va fi creat un portal de stiri www.romania.ro. Din proiectul de strategie elaborat de Agentie lipseste un element esential: costurile. In perioada in care aceasta agentie se afla in slujba Guvernului Nastase si era condusa de Vasile Dancu, au mai existat strategii de mediatizare a integrarii in UE, exact dupa acelasi format, fara insa cu prea multe efecte.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite