Guvernul baga totul la inaintare: Mutu, Andreea Marin, SMS-uri, sepcute, afise la pompele Petrom...

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Andreea Marin, Adrian Mutu, Nicolae Furdui Iancu, Ilie Nastase, Huidu si Gainusa, Emil Hurezeanu, vedete si politicieni, toti vor face campanie pentru referendumul din 19 octombrie, incepand de

Andreea Marin, Adrian Mutu, Nicolae Furdui Iancu, Ilie Nastase, Huidu si Gainusa, Emil Hurezeanu, vedete si politicieni, toti vor face campanie pentru referendumul din 19 octombrie, incepand de astazi. Guvernul, prin seful Agentiei informatiilor publice, Vasile Dancu, a gandit o strategie de amploare pentru a scoate lumea din casa la vot, alocand pentru aceasta un milion de dolari. Masa de lucru a lui Dancu era, ieri, ocupata in intregime de machetele materialelor publicitare pentru referendum. Spaima organizatorilor este ca populatia ar putea sa nu vina la vot. Tot ieri, presedintele comisiei constitutionale, Valer Dorneanu, spunea ca Guvernul nici nu indrazneste sa se gandeasca la situatia in care oamenii nu vor participa la referendum, dar ca, intr-un asemenea caz, legea de revizuire ramane neadoptata, ceea ce ar insemna un adevarat esec pentru toata lumea fie de la putere, fie din opozitie. Vasile Dancu le-a dat membrilor comisiei tehnice, la sedinta de marti, un manual cuprinzand toate actiunile de campanie gandite de staff-ul sau si aprobate de membrii Cabinetului. O desfasurare logistica fara precedent este destinata exclusiv indemnurilor de a participa la vot si a aproba Constitutia. Patru milioane de fluturasi si 400.000 de pliante vor informa, pe scurt, despre principalele modificari constitutionale. Afise, bannere stradale, panouri publicitare incep sa fie asezate in decorul cotidian pentru a "sari" in ochii trecatorilor. In campanie sunt angrenate inclusiv institutiile descentralizate si regiile statului care au acceptat sa intre ca militant in aceasta campanie. Petrom, de exemplu, ne va intampina la pompe cu sloganul "Petrom pentru Romania. Votati noua Constitutie". Posta Romana va pune pe corespondenta, in perioada referendumului, o stampila destinata special aprobarii Constitutiei, in timp ce postasii sunt cei care vor lasa in cutiile de scrisori materialele de propaganda tiparite de Guvern. Campania pentru referendum va avea o parte mai spectaculoasa, cum sunt videoclipurile cu vedete si politicieni, in care acestia lanseaza sloganuri pentru referendum. Dancu spera sa convinga reprezentantii partidelor de opozitie sa participe la clipurile televizate, ca si la alte emisiuni de profil ce se vor tine la radiouri si televiziuni. In joc intra si Loteria Nationala, cu o tragere la sorti speciala, inclusiv cu premii pentru cei care au participat la vot. Afise electorale vor fi si in trenuri, ca sa nu mai vorbim de gari, in care, de altfel, vor fi organizate sectii de votare. Cea mai noua gaselnita de campanie este transmiterea de mesaje prin sistemul SMS, cu concursul tuturor operatorilor de telefonie mobila. Guvernul a optat pentru aceasta varianta, in defavoarea celei de telefonie fixa, dupa ce Dancu a vazut ca in Ungaria acest sistem a mers mai bine decat cel clasic, prin telefoane la domiciliul votantilor, si dupa ce a constatat ca in Romania sunt 5 milioane de persoane care folosesc telefonul mobil. Dancu spune ca mesajele vor fi date in special la sfarsit de saptamana, astfel incat cetatenii sa nu fie deranjati de ele. Tot la materiale de propaganda pentru o atitudine civica intra si sepcutele "constitutionale" cu sloganul "Voteaza cu capul. Voteaza Constitutia", ca si tricourile inscriptionate cu data referendumului. Guvernul nu a omis nici o cale de a ajunge la alegatori. Asa se face ca, in cele mai indepartate catune, seful de post va fi cel investit cu datoria de onoare de a lipi afise dedicate Constitutiei si distribuirea de fluturasi. Se spera si pe ajutorul preotilor care vor indemna discret si crestineste populatia sa mearga la vot in 19 octombrie. O situatie speciala este cea a zonelor cu minoritati nationale, unde materialele vor fi si in limba materna a acestora, precum si la ambasade, in spatiile in care se afla o importanta comunitate romaneasca, fie la lucru, fie rezidenta, drept pentru care Guvernul va trimite si in afara granitelor tiparituri de profil. Campania, care va debuta astazi, se incheie in 17 octombrie, ceea ce inseamna ca organizatorii au la dispozitie mai putin de trei saptamani sa convinga lumea ca e nevoie de o noua Lege fundamentala. Executivul va face o evaluare, la mijlocul acestui interval, si, in functie de rezultatele obtinute, isi va ajusta strategia pentru ultimele zile ale campaniei pentru referendum.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite