Guerrilla contra mitocanilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Radio Guerrilla vrea să identifice „speciile“ urbane care dăunează grav bunului-simţ.La sfârşitul „Campaniei Antimitocănie“, postul de radio va edita „Atlasul de Mitocănie Urbană“, un volum în care se vor regăsi toate „specimenele“ descoperite.

Personajele şi experienţele care „colorează“ spaţiul urban românesc au ajuns subiectul campaniei prin care Radio Guerrilla vrea să identifice şi să clasifice „speciile“ urbane care încalcă, într-un fel sau altul, regulile bunului-simţ. Mârlanul de Dorobanţi (Dorobantio Ostentativus), Piţipoanca de Companie (Siliconatus Felina), Cocalarul de Trafic (Musculo Cocalarus) sau Mitocanul de Birou (Multinationalus Mitocanus) sunt printre primele „specii“ care au intrat în „Atlasul de Mitocănie Urbană“.

„Primele personaje s-au născut la o cafea“


Succesul campaniei se datorează şi vocii inconfundabile la care a apelat echipa de la Guerrilla. Mariana Zaharescu, bine cunoscută din lectura comentariilor de la „Teleenciclopedia“ garantează comicul descrierilor făcute acestor personaje. Descrierea „speciilor“ descoperite până acum de Radio Guerrilla şi de ascultătorii postului poate fi urmărită pe site-ul radioului.

Iniţiativa se axează pe două componente, una de definire clară a personajelor şi una care are un scop interactiv şi educativ. „În primă fază, ne ocupăm de ridiculizarea exponenţilor din fauna urbană, care intră în componenţa Atlasului.

 Sperăm ca oamenii să se clarifice şi să ştie cu cine au de a face când întâlnesc un astfel de personaj. Pe de altă parte, avem în ­fiecare zi un concurs în care enunţăm câte o situaţie din «Codul bunelor maniere».

 Ascultătorii ne sună şi ne dau soluţii potrivite pentru fiecare caz în parte“, spune Adrian Popescu, director de marketing la Radio ­Guerri­lla. Campania a fost sprijinită şi de companiile de media, care le-au oferit gratuit celor de la Guerrilla spaţii publicitare.

Ideea s-a născut din nemulţumirile celor de la Guerrilla în urma experienţelor personale din mallurile, cluburile, parcurile şi de pe străzile bucureştene. „Primele şase personaje s-au născut la cafea. ­Fiecare a venit cu propuneri de personaje din «Codrul bunelor maniere». O dată la două săptămâni scoatem noi valuri de specimene“, spune Adrian Popescu, director de marketing la Guerrilla.

Reacţia ascultătorilor

Dacă la început echipa de la Guerrilla definise şase specii de mitocani, la o lună de campanie, numărul acestora a crescut considerabil. Asta se datorează şi ascultătorilor, care au postat numeroase comentarii pe site-ul postului. La finalul campaniei, Radio Guerrilla va edita un „Atlas de Mitocănie Urbană“, în care teoria evoluţionistă a lui Darwin va fi aplicată în cazul fiecărei specii de mitocani autohtoni. Astfel, publicul îşi va putea aduce aminte şi de strămoşii celor din prezent, cum ar fi Valutistul sau Fiul de nomenclaturist, şi modul în care aceştia au evoluat până în prezent.

image
Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite