Greva in sistemul feroviar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Maine, intre orele 7 si 9, nici un tren nu va mai circula * Sindicalistii spun ca nu vor accepta sa fie concediati mai bine de 19.000 de salariati

Negocierile de ieri dintre ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Miron Mitrea, si liderii principalelor sindicate din CFR s-au incheiat furtunos. Sindicalistii au decis ca unica solutie pe care o pot adopta in acest moment este o greva de avertisment, programata pentru maine, intre orele 7 si 9. Intreaga activitate din sistemul feroviar va fi intrerupta. "Incercam sa atragem atentia ca disponibilizarea a 19.300 de oameni va duce la incetarea activitatii in sistemul feroviar. Consideram blocate discutiile. Joi, intre orele 7 si 9, nu va circula nici un tren, iar cele care se vor afla pe traseu vor stationa in cea mai apropiata gara", a declarat Voicu Sala, presedintele Federatiei Sindicatelor Mecanicilor de Locomotiva. Masura incetarii activitatii a fost adoptata de toate sindicatele din sistemul feroviar. Sindicalistii sustin ca pot accepta concedierea a cel mult 10.000-11.000 de salariati. Si activitatea metroului ar putea fi intrerupta maine, pentru doua ore, daca negocierile de astazi dintre reprezentantii salariatilor de la Metrorex si conducerea Ministerului Transporturilor vor esua. "Maine (n.r. - azi) vom sti exact ce atitudine vom adopta la metrou. La noi, discutiile vizeaza atat disponibilizarea de personal, cat si privatizarea Serviciului de salubritate", a declarat Ion Radoi, presedintele Confederatiei Sindicatelor Nationale a Transportatorilor. Ministrul Transporturilor, Miron Mitrea, are o cu totul alta parere despre rezultatele discutiilor cu sindicalistii. Mitrea a declarat chiar la incheierea negocierilor ca restructurarea companiei a fost definitivata si ca nu vor fi nici un fel de probleme cu sindicatele. "Nu avem probleme cu sindicatele. Am cazut de acord pe solutiile adoptate azi in ceea ce priveste restructurarea companiei. La capitolul restructurarea personalului vor mai fi discutii, dar aici probabil ca niciodata nu vom ajunge la o solutie finala cu sindicatele, deci decizia finala va trebui sa o iau eu. E prea devreme sa lansez o cifra, desi o cunosc", a declarat ministrul Mitrea. In ceea ce priveste restructurarea companiei pe partea de infrastructura, din 8 regionale vor ramane 6, vor fi luate masuri de fluidizare a traficului, din 24 de regulatoare a traficului vor ramane 13. "La Compania de Marfa a fost gasita o solutie extrem de moderna: se desfiinteaza regionale de marfa si se infiinteaza centre de profit, centre comerciale si depouri. Va fi un alt tip de conducere centralizata, depourile vor fi conduse de la Bucuresti", a mai spus ministrul Mitrea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite