Ghidul Greenpeace are succes la consumatori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Voluntarii Greenpeace au început să distribuie "Ghidul consumatorului pentru alimente modificate genetic" în faţa magazinelor care comercializează astfel de produse Organizaţia

Voluntarii Greenpeace au început să distribuie "Ghidul consumatorului pentru alimente modificate genetic" în faţa magazinelor care comercializează astfel de produse

Organizaţia Greenpeace România şi-a continuat manifestaţiile de protest faţă de vânzarea alimentelor ce conţin organisme modificate genetic (OMG) , ieri dimineaţă.

De data aceasta, ele s-au desfăşurat în faţa hipermarketului CORA din Strada Lujerului, care a primit recent o bulină roşie pentru faptul că pe rafturile sale se află astfel de produse.

Conform "Ghidului consumatorului pentru alimentele modificate genetic", lansat recent de Greenpeace, CORA se înscrie în categoria supermarketurilor roşii, ceea ce înseamnă că nici măcar pentru produsele Winnie, marca proprie a magazinului, conducerea acestuia nu poate oferi garanţia că nu conţin OMG, periculoase pentru sănătatea omului.

Îmbrăcaţi în tricouri galbene, marca Greenpeace, 13 activişti au afişat un banner pe care scria "Spune NU OMG!". Voluntarii au distribuit cumpărătorilor ghidul în cauză, explicându-le totodată ce sunt OMG şi cât de nocive pot fie ele pentru sănătate.

Ghidul consumatorului cuprinde clasamentul supermarketurilor (lista roşie, lista portocalie şi lista verde) în funcţie de politica lor cu privire la vânzarea de alimente modificate genetic. De asemenea, în interiorul ghidului se găseşte o carte poştală, adresată directorului magazinului, pe care este inscripţionat mesajul: "Nu vreau alimente modificate genetic!".

Cumpărătorii sunt rugaţi să o semneze şi să o transmită unuia dintre angajaţii CORA, atunci când merg la cumpărături pentru ca astfel manageriatul să garanteze, în cel mai scurt timp posibil, că acolo nu se mai vinde niciun aliment modificat genetic (MG).

Informaţii insuficiente pe etichetă

Reprezentanţii Greenpeace au umplut un coş cu produse suspectate de a conţine OMG, respectiv pufuleţi, floricele de porumb, pachete cu mălai sau biscuiţi. Fiecare cumpărător a primit şi câte o lupă cu ajutorul căreia să poată citi mai bine eticheta de pe ambalaje. "Pe eticheta produselor, ingredientele sunt inscripţionate cu litere foarte mici.

În plus, aceasta nu oferă o explicaţie clară asupra a ceea ce conţin alimentele. De aceea, pentru o vizibilitate mai bună, este nevoie de o lupă", a explicat un voluntar Greenpeace, din Austria. Pe ambalajele alimentelor din soia şi din porumb marca Winnie au fost lipite benzi adezive pe care scria: "Atenţie! Poate conţine OMG".

Greenpeace contra supermarketurilor roşii

Voluntarii Greenpeace vor continua protestele şi vor distribui ghidul "magazinelor cu buline" la toate supermarketurile care se află pe lista roşie (CORA, La Fourmi şi Mega Image) şi chiar la cele ce se găsesc pe lista portocalie (Carrefour, Metro, Selgros, Penny şi XXL), pentru ca acestea să treacă în categoria "verde".

Supermarketurile verzi (Billa, Kaufland, Plus şi Profi) au oferit recent organizaţiei Greenpeace România o declaraţie în scris conform căreia nu vând produse ce conţin OMG. Hipermarketurile Auchan şi Artima au refuzat să răspundă chestionarului organizaţiei cu privire la vânzarea de alimente MG, fapt pentru care aceste două magazine sunt plasate tot pe lista roşie.

"Activitatea de informare în legătură cu prezenţa OMG în alimentele românilor va continua în toate supermarketurile roşii şi portocalii, pentru ca ele să se transforme în <> . Vom distribui ghidul peste tot.

Campania va dura mult timp, pentru că informarea consumatorilor este un proces dificil, în care, din păcate, autorităţile nu s-au implicat mai deloc. Dacă ei nu au făcut-o, o vom face noi, în interesul consumatorilor", a declarat Gabriel Păun, coordonator de campanie la Greenpeace România.

Campanie la nivel naţional

Campanii asemănătoare vor exista şi la supermarketurile din ţară, acolo unde Greenpeace are voluntari. Organizaţia va cere ajutorul altor asociaţii de mediu pentru a putea distribui ghidul peste tot în România.

Recentul sondaj de opinie, comandat de Greenpeace, arată ca 67 la sută din români refuză categoric să consume alimente modificate genetic. Ei nu doresc să fie cobaii unei tehnologii ce le poate pune viaţa în pericol. Prin această campanie, Greenpeace România lansează un mesaj către toate supermarketurile de pe lista roşie.

Conducerea CORA schimbă politica

"CORA nu a putut garanta că nu vinde alimente fără OMG şi am venit să cerem conducerii să garanteze că îşi va schimba politica în cel mai scurt timp.

Dacă o vor face, vom fi încântaţi să informăm consumatorii că magazinele din acest lanţ au luat în serios riscurile OMG şi vom publica imediat ediţia a II-a a ghidului în care supermarketul se va regăsi pe lista verde, aşa cum îşi doresc românii", a declarat Gabriel Păun, coordonator de campanii la Greenpeace România.

Responsabilii hipermarketului au răspuns pozitiv la protestele ecologiştilor.

Ei vor elimina, în ceea ce priveşte produsele marca Winnie, toate alimentele care pot conţine OMG, cât mai repede posibil. În ceea ce-i priveşte pe ceilalţi furnizori, reprezentanţii magazinului vor cere, pentru toate produsele, certificate de analiză din laboratoare acreditate sau declaraţie pe proprie răspundere care să certifice că produsele pe care le furnizează nu conţin OMG.

Unde se găseşte ghidul

Ghidul va fi distribuit în continuare de reprezentanţii Greenpeace România. Versiunea imprimată a ghidului este disponibilă la cerere, iar versiunea electronică se găseşte la adresa: http://greenpeace.ro/images_var/20070827_omg.pdf

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite