Gata cu tramvaiul pe străzile Clujului!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mulţi clujeni cer scoaterea din funcţiune a tramvaiului, nemulţumiţi atât de poluarea fonică, cât şi de faptul că îşi strică maşinile pe şine Zgomotul infernal şi

Mai mulţi clujeni cer scoaterea din funcţiune a tramvaiului, nemulţumiţi atât de poluarea fonică, cât şi de faptul că îşi strică maşinile pe şine

Zgomotul infernal şi "cutremurele" pe care le provoacă tramvaiele i-au determinat pe câţiva clujeni să formuleze o petiţie pentru scoaterea acestora din circulaţie.

Mai mulţi clujenii au postat acum două zile o petiţie pe site-ul www.petitieonline.ro, în care susţin că tramvaiul şi-a pierdut utilitatea odată cu dispariţia marilor fabrici.

Petiţia nu se regăseşte încă la registratura Primăriei Cluj-Napoca, dar a fost deja semnată de mai mulţi clujeni. "În afară de şosele distruse şi reparaţii proaste, nu îi mai văd rostul. Doar încurcă circulaţia", a declarat clujeanul Sorin Pop, unul dintre semnatari.

Cei care au conceput petiţia spun că "străzile pe unde trece tramvaiul sunt tot timpul stricate, iar reparaţiile durează mai puţin de 2-3 săptămâni, după care se strică din nou" şi că pentru un şofer "este un adevărat calvar să conducă pe străzile pe care sunt liniile de tramvai".

"În zona Gării, îţi rupi maşina în două", ne-a declarat un taximetrist. "Locuiesc chiar pe linia de tramvai. În fiecare zi am aceeaşi problemă: zgomotul infernal. Chiar dacă am montat termopane, totul se zguduie când trece un tramvai. Vitrina îmi vibrează tot timpul şi am renunţat deja la bibelouri. Mă îndoiesc că vor fi scoase, cu toate că ar fi o soluţie bună", ne-a povestit şi clujeanca Monica Pop, care călătorea ieri, în jurul orei 15.30, cu tramvaiul 101.

Trei autobuze, cât un tramvai

În replică, directorul Regiei Autonome de Transport Urban Călători Cluj, Liviu Neag, argumentează utilitatea tramvaiului, despre care spune că "este principala formă de transport urban", ecologic, nepoluant şi fiabil. "Vom moderniza linia de tramvai în totalitate.

Pentru a înlocui un tramvai, ar trebui să introducem trei autobuze, care, nu numai că ar produce poluare, dar ar fi mult mai costisitoare. Aceasta fiindcă energia electrică este mult mai ieftină decât benzina sau motorina. Putem uşor să le desfiinţăm, dar ce punem în locul lor, mai puţin poluant?", s-a întrebat retoric Neag.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca, Raimonda Boian, studiul de circulaţie efectuat de Search Corporation arată că tramvaiul este un mijloc de transport important, astfel că s-a hotărât modernizarea liniilor. "Vor fi modernizate toate liniile, adică 28 de kilometri, iar costul proiectului este de 30 de milioane de euro. Studiul de fezabilitate este gata deja, iar proiectul a fost inclus în portofoliul de proiecte al primăriei pentru a obţine finanţare din fonduri nerambursabile europene", a explicat Boian.

21 de ani pe şine

Tramvaiul modern a fost introdus în Cluj în 1987.

În prezent în oraş există 40 de tramvaie, din care maxim 31 circulă simultan. Linia de tramvai clujeană măsoară 26 de kilometri şi uneşte cel mai mare cartier al oraşului, Mănăşturul, de fosta zonă industrială.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite