Gara din Severin se naste cu viteza personalului, dar costa cat un aeroport

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De un an de zile, gara din Drobeta-Turnu Severin arata ca dupa bombardament. In 2001, Guvernul a aprobat o megainvestitie de 6 milioane de euro pentru modernizarea ei, insa firma care a castigat

De un an de zile, gara din Drobeta-Turnu Severin arata ca dupa bombardament. In 2001, Guvernul a aprobat o megainvestitie de 6 milioane de euro pentru modernizarea ei, insa firma care a castigat licitatia pentru constructia sa lucreaza in ritm de melc. Patronii societatii cu pricina sunt sotii Mihaela si Tibi Giuca, cei care detin monopol in ceea ce priveste constructia de blocuri ANL, sali de sport si alte obiective pe bani publici. Fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea, a carui sotie, Manuela, este la al doilea mandat consecutiv de deputat de Mehedinti, a tinut cu tot dinadinsul ca gara paradita din municipiu sa devina cea mai luxoasa din tara. Reabilitarea statiei de cale ferata Drobeta-Turnu Severin a fost aprobata de Guvern, dar pana s-au gasit sursele de finantare si pana s-a aprobat studiul de fezabilitate si apoi proiectul tehnic a durat aproape trei ani. Licitatia deschisa pentru atribuirea contractului de lucrari a fost organizata abia in 2004, prin Bursa Romana de Marfuri. Firma castigatoare, SC Building Exim SRL, incheie babanul contract de executie in valoare de 197 miliarde de lei cu CNCF CFR SA, iar lucrarile propriu-zise incep pe data de 22.06.2004. La scurt timp dupa ce s-a apucat de treaba, Giuca obtine o suplimentare la contract de 1,4 miliarde de lei datorita "modificarii cotei de fundare si lucrarilor de deviere a retelei de utilitati din amplasamentul cladirii". Motivul invocat a fost ca, dupa primele sapaturi, au iesit la iveala galerii vechi de canalizare despre care se sustinea ca n-a stiut nimeni. De fiecare data cand cuplul Mitrea inspecta santierul din gara Severinului, sotii Giuca, in semn de recunostinta, ii intampinau cu flori si cu asigurari ca lucrarile "sunt in grafic". Probabil ca este necesar ca si noul ministru Gheorghe Dobre sa vina la Severin pentru ca firma lui Giuca sa mobilizeze mai multi muncitori in zona, caci in prezent obiectivul pare a fi pustiu.
La jumatatea termenului de executie s-a facut doar un sfert din gara
Conform proiectului, noua gara cuprinde o cladire de calatori, o pasarela pietonala spre oras si peronul propriu-zis. La randul ei, cladirea de calatori este alcatuita din trei corpuri. Dintr-un comunicat al Ministerului Transporturilor reiese ca, pana la inceputul lui iunie a.c., Giuca a executat doar un sfert din lucrari, si asta in conditiile in care a trecut mai mult de jumatate din termenul de executie de 20 de luni prevazut in contract. "Conform lucrarilor executate pana la data de 30 mai 2005 au fost acceptate la plata situatii de lucrari in valoare de 42,3 miliarde de lei, din care au fost decontate lucrari in valoare de 30,2 miliarde de lei. Restul ramas de executat din lucrarile contractate sunt in valoare de 156,03 miliarde de lei", se arata in document. Astfel, la gara, s-a cladit doar parterul si etajul unu de la corpurile A si C, a fost turnat planseul peste etajul unu si s-a finalizat structura de rezistenta pentru etajul doi. S-au mai executat distributiile la incalzire, apa, canal si o parte din instalatia electrica. La corpul B, care cuprinde subsol, parter si patru etaje, nu s-a demarat nici un fel de lucrare si este greu de crezut ca va fi gata in februarie 2006. Si asta pentru ca, in prezent, la gara muncesc in dorul lelii doar cativa oameni care fac mai mult galagie decat munca de constructori. In ciuda acestei situatii, viceprimarul Severinului, Constantin Gheorghe, se declara optimist in ceea ce priveste finalizarea lucrarilor la termenul stabilit. "Am avut discutii pe aceasta tema cu domnul Giuca si ne-a asigurat ca noua gara va fi gata in primavara anului 2006, chiar daca vor exista mici intarzieri". Incercarea de a obtine un punct de vedere de la sotii Giuca a fost sortita esecului. De fiecare data, secretara firmei SC Building Exim SRL ne-a comunicat ca acestia sunt plecati cu treburi prin tara si nu au timpul necesar de a discuta pe aceasta tema.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite