Galagie insuportabila, mizerie, maidanezi, escrocherii, paragina

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Poluarea fonica este inamicul nr. 1 al turistilor aflati pe Litoral. Daca romanii se mai impaca la gandul ca trebuie sa se odihneasca in urletul manelelor, strainii nu pricep de ce trebuie sa suporte,

Poluarea fonica este inamicul nr. 1 al turistilor aflati pe Litoral. Daca romanii se mai impaca la gandul ca trebuie sa se odihneasca in urletul manelelor, strainii nu pricep de ce trebuie sa suporte, pe banii lor, un asa tratament. Reprezentantii tour-operatorilor straini de pe piata turistica internationala Tui, Neckermann si ITS au pus ieri pe tapet problemele principale care stau in calea unei relatii fericite turisti-turism. Dupa galagia insuportabila ce le face noptile un chin, turistii mai sunt deranjati de mizeria din statiuni, de prezenta maidanezilor si de starea plajelor. Nu a lipsit la inventar nici escrocheria celor care inchiriaza la negru umbrelute si sezlonguri, accesorii taxate dublu, daca turistul pleaca de pe plaja si se intoarce dupa masa de pranz. Problema personalului din turism, slab pregatit si fara cunostinte de limbi straine, este un alt impediment pentru cei care vor sa ne viziteze tara. In plus, promovarea internationala a Romaniei este "mereu surprinzatoare": seful ITS a sunat timp de 3 saptamani la biroul din Berlin al Ministerului Turismului si nu i-a raspuns decat un ton de fax. Cand s-a deplasat personal la sediul reprezentantei romane, tot ce a gasit a fost un lacat pe usa. "Pe piata germana nu se pot face promisiuni desarte. Turistii trebuie sa stie exact conditiile in care isi vor petrece sejurul. Degeaba ii aducem in extrasezon, daca nu gasesc nimic deschis in statiuni, agrementul este mort, iar traseele turistice sunt lasate in paragina", s-au plans tour-operatorii romani. Un singur lucru este, totusi, mai rau chiar decat realitatea din Romania: faima tarii noastre in lume. Secretarul de stat Nicu Radulescu, seful Autoritatii Nationale pentru Turism, i-a ascultat pe nemti si pe partenerii lor de la agentiile de turism din Constanta si le-a dat dreptate. El a promis ca va sprijini financiar initiativa agentiilor de turism de promovare a Romaniei, prin intermediul a 15.000 CD-uri care sa fie vizionate de pasageri, in timpul programului de zbor pe diferite rute aeriene. Radulescu s-a angajat ca va intocmi un proiect de lege prin care sa ceara scoaterea plajelor de sub administrarea Companiei Nationale Apele Romane, care concesioneaza bucati de plaja agentilor economici interesati doar de exploatarea la sange a potentialului comercial al plajelor, in dauna celui turistic. In viziunea secretarului de stat, plajele ar trebui sa treaca in administrarea primariilor - lucru cu care asistenta a fost de acord. Tot un proiect de lege va reglementa si problema poluarii fonice, a carei rezolvare va cadea in sarcina administratiilor locale. Dar asta pentru vara 2005. "Pana atunci, va trebui sa explicam turistilor ca in curand incepe Festivalul Berii in Mamaia si timp de 4 nopti nu vor putea dormi", au conchis amar sefii agentiilor de turism. La aceasta remarca, viceprimarul Constantei, Nicolae Nemirschi, s-a facut stacojiu, dar n-a avut ce comenta. Festivalul Berii este sarbatoarea initiata si organizata anual de trustul "Conpress", care apartine primarului Radu Mazare si presedintelui Consiliului Judetean Constanta, Nicusor Constantinescu. Autoritatile au identificat si solutia prin care sezonul turistic poate fi lungit pe Litoral: prin scutirea de taxe a agentilor economici care functioneaza in lunile mai si septembrie. Si poluarea fonica are un ac de cojoc: boxele unidirectionale, cu care carciumile sa fie obligatoriu dotate. In acest fel, muzica ar bubui doar in urechile clientilor proprii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite