Fuziunea aeroporturilor Băneasa şi Otopeni, în pericol

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Executivul aşteaptă soluţionarea în justiţie a procesului în care aviaţia utilitară revendică aeroportului Băneasa un teren de şapte hectare . Proiectul de fuziune între aeroporturile

Executivul aşteaptă soluţionarea în justiţie a procesului în care aviaţia utilitară revendică aeroportului Băneasa un teren de şapte hectare .

Proiectul de fuziune între aeroporturile internaţionale Băneasa şi Henri Coandă din Bucureşti ar putea fi anulat din cauza întârzierii soluţionării în justiţie a diferendului imobiliar dintre Aeroportul Băneasa şi Aviaţia Utilitară.

Potrivit directorului pentru Aviaţie Civilă din cadrul Ministerului Transporturilor, Cătălin Radu, fuziunea celor două aeroporturi internaţionale din Bucureşti ar putea fi anulată chiar până la sfârşitul acestui an dacă hotărârea din justiţie privind neînţelegerile dintre Aeroportul Băneasa şi Aviaţia utilitară va întârzia.

"În cazul fuziunii aşteptăm hotărârile judecătoreşti din cadrul procesului în care Aviaţia Utilitară a dat în judecată Aeroportul Băneasa pentru terenul de circa nouă hectare. Aceasta este revendicarea Aviaţiei utilitare practice.

Fondul Proprietatea nu vede acţiunile

Dacă această problemă nu va fi soluţionată până la sfârşitul anului, este posibil ca proiectul fuziunii să fie anulat", a declarat Cătălin Radu.

Potrivit oficialului ministerului, cele două aeroporturi au planuri de dezvoltare pentru creşterea capacităţii de trafic, iar aceste planuri sunt afectate foarte mult de suspendarea fuziunii. Suspendarea proiectului privind viitoarea Companie Naţională a Aeroporturilor Bucureşti va afecta şi contribuţia pe piaţa de capital a pachetului de cinci procente prin intermediul Fondului Proprietatea.

"Cele două aeroporturi au dificultăţi în ceea ce priveşte listarea unui pachet de acţiuni de cinci la sută, conform legii privind Fondul Proprietatea, din cauza faptului că la ora actuală proiectul fuziunii este suspendat", a declarat, ieri, Gabriel Ţară, directorul Aeroportului Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti.

Aviaţia Utilitară a contestat în justiţie proiectul de fuziune dintre aeroporturile internaţionale imediat după ce Executivul a aprobat proiectul Ministerului Transporturilor. Astfel, unificarea celor două aerogări a fost suspendată pentru că Aviaţia utilitară a susţinut că terenul de aproximativ nouă hectare, situat în apropierea Aeroportului Băneasa, a fost inclus nelegal în patrimoniul viitoarei Companii Naţionale a Aeroporturilor Bucureşti.

Proiectul de fuziune face parte dintr-o serie de măsuri luate de Executiv pentru creşterea capacităţii de traffic şi dezvoltarea infrastructurii aeriene. "România înregistrează un trafic anual de pasageri în creştere cu 5-6 la sută faţă de media europeană, şi, de aceea, sunt necesare investiţii pentru creşterea capacităţii", a precizat Cătălin Radu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite