Facebook achiziţionează FriendFeed de la Google şi începe lupta cu Twitter

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Facebook achiziţionează FriendFeed de la Google şi începe lupta cu Twitter
Facebook achiziţionează FriendFeed de la Google şi începe lupta cu Twitter

Facebook a găsit un prieten în rivalii de la Google după ce a cumpărat motorul de căutare FriendFeed. Aceasta va fi arma cu care Facebook va lupta împotriva lui Twitter, dar şi a lui Google.

După ce a eşuat în achiziţionarea lui Twitter toamna trecută, Facebook a ieşit din nou la cumpărături. Pe 10 august, Facebook a anunţat cumpărarea lui FreiendFeed, reţeaua socială a lui Google creată de studenţii Bret Taylor şi Jim Norris în 2008.

Mai citiţi şi:
VIDEO Cum ar arăta viaţa dacă am comunica precum pe Twitter
Twitter, ţinta unui atac cibernetic, nu mai poate fi accesat

Afacerea, care s-a încheiat la 50 milioane de dolari în bani lichizi şi acţiuni, îi oferă lui Facebook o nouă tehnologie ce  revoluţionează internetul: platformă de microblogging pe care se transmit mesaje în timp real, informează BusinessWeek.com.

Achiziţionarea a fost văzută ca un asalt asupra lui Twitter, un site care funcţionează la fel ca FriendFeed. Acesta a refuzat oferta de 500 milioane de dolari de la Facebook, din noiembrie 2008.

"Printr-o singură mişcare, Facebook îi cumpără cea mai mare vedetă a lui Google", a spus blogger-ul Robert Scoble.

FriendFeed a fost lansat în februarie 2008 pentru a-i ajuta pe utilizatori să-şi organizeze viaţă socială din online - totul de la mesajele pe Twitter şi pozele de pe Facebook până la Netflix  într-un singur site.

Pentru ca utilizatorii să navigheze prin toate aceste informaţii, compania a creat un motor de căutare care găseşte în timp real informaţii din site-uri din tot Web-ul.  Îi lasă pe utilizatori să caute cuvinte cheie pe care doar anumiţi prieteni le-au folosit sau împrumută comanda Like,  adică userii văd doar acele post-uri care au fost plăcute de un anumit număr de oameni de pe site.

Acest motor de căutare poate fi o mare parte din ceea ce urmează să devină Facebook. Momentan, motorul de căutare este limitat la un număr de site-uri, dar sfatul lui Scoble este să "folosească FriendFeed pe Facebook şi atunci proiectul ar avea un succes imens". Dacă site-ul reuşeşte să atragă tot mai mulţi utilizatori, s-ar putea ca lumea să folosească motorul de căutare Facebook mai degrabă decât Google, estimează acelaşi Scoble.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite