Frăţie liberalo-pesedistă la malul Mării Negre

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a decis să susţină toate proiectele primarului social-democrat al Constanţei, Radu Mazăre, deoarece "până acum au fost stopate politic" Prezent

Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a decis să susţină toate proiectele primarului social-democrat al Constanţei, Radu Mazăre, deoarece "până acum au fost stopate politic"

Prezent la malul mării, joi seara, pentru a instala în funcţie doi manageri, la Administraţia Porturilor Constanţa, respectiv Autoritatea Navală Română, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a discutat cu primarul Constanţei, Radu Mazăre, mai bine de o oră şi jumătate despre proiectele edilului în domeniul transporturilor. După discuţii, cei doi au ieşit în faţa presei cu tolba plină.

"Am discutat proiecte importante pentru dezvoltarea municipiului Constanţa. Este vorba despre podul IPMC, am identificat posibile soluţii de finanţare, faleza marină, portul turistic Mamaia, şoseaua de coastă - am discutat posibile modalităţi de finalizare a şoselei de coastă, proiectul privind legarea lacului Tăbăcăriei, printr-o ecluză, de Marea Neagră, care va permite să se facă noi curse turistice", a declarat Orban.

Ministrul a susţinut că, până acum, "proiectele au fost stopate politic". "Spre deosebire de alţii, pentru mine nu există categorii de cetăţeni, conduşi de oameni de altă coloratură politică. Sprijin absolut toate proiectele comunităţii locale.

Mai sunt şi alte proiecte despre care am discutat cu domnul primar", a adăugat Orban.

20% din Portul Constanţa ar putea ajunge la primărie

Marea victorie a primarului Radu Mazăre a fost însă promisiunea ministrului transporturilor că va trece 20% din Administraţia Portului Constanţa (APC) în subordinea primăriei.

"Am convenit cu domnul ministru Orban trecerea a 20% din acţiunile APC la autoritatea locală. Este în discuţie un proiect al trecerii portului vechi către autoritatea locală. Este un lucru care se întâmplă în multe oraşe din lume. Portul vechi va fi transformat în destinaţie turistică", a declarat Mazăre. Cu doar o zi în urmă, ministrul Ludovic Orban anunţase însă public, într-o conferinţă de presă, că nu se pune problema trecerii Administraţiei Portului Constanţa la Primăria Constanţa, "cel puţin nu în următorii 3-4 ani". "Domnul ministru Orban s-a dovedit a fi receptiv la toate proiectele pe care le are municipalitatea, proiecte care sunt atât în folosul cetăţenilor, cât şi al turiştilor care ar urma să vină în oraşul Constanţa şi staţiunea Mamaia.

Am identificat împreună surse de finanţare şi vom porni cât mai repede la lucru", a asigurat Radu Mazăre.

Proiecte blocate de foştii miniştri democraţi

Toate proiectele iniţiate de primarul Constanţei, Radu Mazăre, în ultimii doi ani, au fost stopate de administraţia centrală, în special de Ministerul Mediului şi cel al Transporturilor. Primarul obţinuse chiar şi finanţare europeană pentru construcţia şoselei de coastă, în valoare de 6 milioane de euro, însă ministrul mediului democrat de la acea vreme, Sulfina Barbu, a refuzat să îi dea avizele necesare, motivând că se încalcă Legea zonelor costiere. Aceeaşi situaţie s-a înregistrat şi în cazul portului turistic din Mamaia şi a podului de la IPMC din municipiul Constanţa. Deşi investiţiile au fost demarate încă din 2004, imediat după schimbarea guvernului, Ministerul Transporturilor a blocat finanţarea proiectelor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite