Fotbalul încinge spiritele în bănci

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CONCURENŢĂ: Instituţiile de credit profită de apropierea EURO 2008 şi vor să atragă clienţi din rândul suporterilor echipelor de fotbal La aceleaşi costuri cu produsele

CONCURENŢĂ: Instituţiile de credit profită de apropierea EURO 2008 şi vor să atragă clienţi din rândul suporterilor echipelor de fotbal

La aceleaşi costuri cu produsele obişnuite, suporterii beneficiază de avantaje în funcţie de performanţele echipei naţionale în cadrul campionatului european.

În preajma celei mai mediatizate confruntări fotbalistice din acest an, băncile de pe piaţa românească au ieşit la înaintare cu produse speciale dedicate suporterilor. Analiştii spun că iniţiativele de acest gen sunt cât se poate de normale, având în vedere concurenţa tot mai acerbă de pe piaţa bancară. Cele mai întâlnite astfel de produse sunt cardurile de credit, care pot aduce posesorilor bilete la UEFA EURO 2008 sau beneficii de fiecare dată când echipa naţională înscrie câte un gol în meciurile campionatului. Iar dacă România se califică în sferturile de finală, băncile sunt dispuse să plătească dobânzi mari pentru depozitele constituite.

"Mi se pare un lucru normal ca băncile să încerce să profite de orice eveniment pentru a câştiga noi clienţi. În vară se lansează produse pentru turişti, aşa că nu văd de ce o astfel de practică nu s-ar aplica şi în cazul suporterilor", este de părere Radu Graţian Gheţea, preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor (ARB). La rândul său, Sorin Psatta, specialist în comunicare, consideră iniţiativa băncilor ca bine-venită pentru consumatori: "Timp de o lună, toată lumea va vorbi despre fotbal. În aceste condiţii nu e decât normal ca actorii de pe piaţa bancară să exploateze acest eveniment şi să încerce să crească alături de el", ne-a declarat Psatta.

Golurile echipei naţionale aduc bani

Unele dintre produsele destinate suporterilor sunt cardurile de debit şi credit UEFA EURO 2008, lansate de UniCredit Ţiriac Bank. "Am lansat această campanie cu susţinerea MasterCard Europe pentru toţi fanii fotbalului, pe care ne-am propus să îi antrenăm într-o promoţie interactivă inedită, ce le va răsplăti pasiunea pentru sport, şi cred că va face campionatul european de fotbal şi mai interesant", a declarat Răsvan Radu, Preşedinte UniCredit Ţiriac Bank. Pentru fiecare gol marcat de echipa României, banca virează în contul posesorilor câte 5 lei, iar pentru fiecare gol marcat de echipele naţionale ale celorlalte opt state membre ale grupului UniCredit (Italia, Germania, Austria, Croaţa, Cehia, Polonia, Rusia şi Turcia) câte un 1 leu.

În plus, valoarea transferurilor poate fi multiplicată de până la şapte ori, pentru cei care se înscriu pe site-ul promoţiei şi ghicesc campioana din acest an. Oferta promoţională se adresează noilor clienţi care activează cardul prin efectuarea unei plăţi minime de 50 de lei.

Pentru cei care îşi deschid un card de credit la ING, banca oferă zilnic, până pe 29 mai, câte un bilet la meciurile Naţionalei. Iar faţă de un card de credit standard propus de ING, comisioanele ataşate produsului promoţional sunt aceleaşi.

Strategia a fost adoptată şi de Raiffeisen Bank. Astfel, cardurile de cumpărături lansate special cu ocazia evenimentului fotbalistic pot aduce posesorilor, zilnic, câte două bilete la meciurile României sau patru bilete în sferturile de finală, plus 10.000 euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite