Folosiţi şi voi becurile economice!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Adevărul Verde" continuă campania "Schimbă-ţi becurile!" După ce angajaţii de la "Adevărul" au intrat în posesia primelor becuri în cadrul campaniei "Schimbă-ţi becul din casă!

"Adevărul Verde" continuă campania "Schimbă-ţi becurile!"

După ce angajaţii de la "Adevărul" au intrat în posesia primelor becuri în cadrul campaniei "Schimbă-ţi becul din casă! Economisind energie, salvezi planeta!", ieri am apărut primele reacţii la această campanie. Acţiunea a fost primită cu căldură de experţii în energie, şi nu numai.

"Legea becului" vizează reducerea consumului de energie electrică şi emisia de gaze ce duc la încălzirea globală.

Această lege urmează să interzică, până în 2012, utilizarea becurilor incendescente şi înlocuirea acestora cu becuri fluorescente, mult mai economice. În acest sens, "Adevărul" se angajează să instruiască angajaţii şi cititorii spre consumul eficient energetic.

Becuri fluorescente mici

Primele becuri economice Philips din campanie au ajuns în casele angajaţilor trustului. Compania Philips a jucat rolul principal în înlocuirea becului clasic cu cel fluorescent, în ultimele decenii. În 1934 a fost inventat becul cu mercur de înaltă presiune. Atunci au avut loc etanşarea cu cuarţ a firelor de tungsten şi producerea unui nou praf fluorescent.

În 1938, Philips a lansat becul fluorescent. Producerea becurilor fluorescente de dimensiuni mici a avut loc abia în 1980, când a fost lansat becul fluorescent compact cu tub scurt. Ne alăturăm astfel unei alte iniţiative de gen, cea coordonată de Institutul de Studii şi Proiectări Energetice.

Scopul general al proiectului acesta este promovarea, pe bază de voluntariat, a unor iniţiative-pilot care să conducă la creşterea utilizării celor mai eficiente lămpi electrice de iluminat şi aparate frigorifice în diferite regiuni ale pieţei europene.

UE finanţează schimbarea

"E o iniţiativă meritorie campania de promovare a becurilor economice lansată de "Adevărul". ISPE are la rândul său un proiect similar pe bani europeni care se desfăşoară concomitent în mai multe state UE şi a fost primit foarte bine de oameni.

Am instalat astfel de becuri în mai multe blocuri şi monitorizăm consumul de energie după instalarea lor, pentru a vedea care este câştigul concret. Vă considerăm deja parteneri! Cu cât mai multe acţiuni de acest fel, cu atât mai bine!", susţine Adriana Milandru, şef Promovare Programe Internaţionale din cadrul Institutul de Studii şi Proiectări Energetice.

Românii îşi cumpără becurile în funcţie de preţ

Un sondaj al producătorilor de becuri din România arată că, deşi sursele de iluminat clasice sunt în continuare cele mai vândute, 33% din consumatori ar dori să treacă la utilizarea unor surse de iluminat economice. Concluziile raportului relevă că, pentru 94% din consumatori, factorii decisivi în achiziţionarea surselor de iluminat sunt: durata de utilizare, preţul, consumul redus de energie şi siguranţa în utilizare.

Românii îşi mai cumpără becurile în funcţie de efectul luminii (difuz sau puternic), culoarea luminii sau specificaţiile tehnice. Marca sau designul becurilor sunt relevante doar pentru jumătate din consumatori.

Cei care nu vor să-şi schimbe becurile de iluminat sunt majoritari, sondajul indicând 53%. Studiile arată că becurile economice consumă cu până la 80% mai puţin faţă de becul cu incandescenţă (obişnuit), iar durata de viaţă este de şase până la opt ori mai mare.

Astfel, dacă un bec cu incandescenţă are o "viaţă" de 1.000 de ore, becurile economice pornesc de la 3.000 de ore şi pot ajunge până la 12.000 sau 15.000 de ore. România va fi nevoită să-şi schimbe becurile cu unele economice pentru că Federaţia Companiilor Europene de Lămpi şi-a anunţat deja intenţia ca, până în 2015, să elimine din magazinele europene lămpile incandescente, deşi planul iniţial european prevedea ca acestea să fie reduse cu cel puţin 20% până în 2020. (Andreea Ofiţeru)

>> Sunt perfect de acord cu această campanie. Ar trebui să conştientizăm cu toţii că economisirea energiei reprezintă de fapt economisirea resurselor naturale, atât în privinţa combustibililor fosili, cât şi a pădurilor. Ar trebui să faceţi o campanie prin care să le arătaţi cetăţenilor că numai dacă vor acţiona concertat vor îmbunătăţi calitatea vieţii şi a mediului în care trăiesc.
Mihai Toti
preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu

>> În multe ţări în care avem reprezentanţă am început să promovăm deja alternativa becurilor economice, ca măsură eficientă de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Becurile economice sunt de cel puţin patru ori mai eficiente şi durează mai mult timp. E bine să te adresezi şi consumatorului şi să-l convingi că facturile la energie vor scădea vizibil. E ceva simplu, ce putem face fiecare dintre noi.
Gabriel Păun
reprezentant Greenpeace România

>> E salutară iniţiativa <> . Eu am schimbat toate becurile de acasă cu unele economice. Am început şi la Garda de Mediu promovarea investiţiilor verzi. Voi ar trebui să cooperaţi cu autorităţile publice locale. Acestea, la fel ca şi oamenii de rând, trebuie să înţeleagă că, pe termen lung, aceste becuri aduc o economie semnificativă de energie. Cred că o campanie de conştientizare era necesară.
Octavian Popa
comisar al Gărzii Naţionale de Mediu

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite