Firmele nu renunţă la metoda birocratică de declarare a taxelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deşi au posibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile către Fisc din birou, din faţa calculatorului, contribuabilii din România continuă să facă drumuri inutile la administraţiile

Deşi au posibilitatea de a-şi îndeplini obligaţiile către Fisc din birou, din faţa calculatorului, contribuabilii din România continuă să facă drumuri inutile la administraţiile financiare.

Cel puţin două-trei zile pe lună, administraţiile financiare din Bucureşti şi din ţară continuă să fie neîncăpătoare. Deşi pot apela la un sistem informatic care le face viaţa mai uşoară, firmele preferă să folosească în continuare vechile metode, stând astfel în înghesuială şi la cozi inutile.

"Când acest sistem de declarare on-line nu exista, era cerut. Acum, că există, nu este folosit", a declarat pentru "Adevărul", Cristian Nicolae Stoina, directorul executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti.

Acesta este dezamăgit că, deşi contribuabilii au fost informaţi în privinţa avantajelor, ei nu folosesc sistemul on-line de declarare. Potrivit unei situaţii furnizate de DGFP Bucureşti, doar 977 de firme din Bucureşti au depus declaraţiile on-line, până în acest moment, dintr-un total de aproximativ 180.000 de contribuabili.

"Cred că este vorba despre obişnuinţa românului de a sta la cozi. Cel puţin societăţile de contabilitate nu agreează varianta depunerii on-line a declaraţiilor", a precizat Stoina, amintind totodată că, deşi aglomeraţia ar putea fi evitată, există cel puţin două zile pe lună când sediile administraţiilor financiare devin neîncăpătoare. "Sunt firme de contabilitate care vin în ultimele minute ale programului, pe 24 şi 25 ale lunii. Vin să depună zeci de declaraţii, fiecare, şi este normal să se formeze cozi", a mai spus oficialul DGFP Bucureşti.

Certificatul digital, obligatoriu

Majoritatea celor care apelează la depunerea on-line a declaraţiilor sunt companii multinaţionale. Acestea spun că sistemul este util, evitându-se birocraţia şi aglomeraţia. În acest moment, declaraţiile fiscale pot fi depuse on-line de către contribuabilii din Bucureşti, Ilfov, Bacău, Bihor, Braşov, Brăila, Cluj, Iaşi, Olt, Sibiu, Timiş şi Vâlcea.

Pot fi trimise astfel prin internet declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat, declaraţia rectificativă, decontul de TVA, decontul special de TVA, declaraţia privind impozitul pe profit sau decontul privind accizele.

Pentru a putea transmite declaraţiile on-line, firmele trebuie să solicite Ministerul Economiei şi Finanţelor un certificat digital, pentru obţinerea căruia solicitantul trebuie să completeze o cerere pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).

Certificatul digital este valabil trei ani, iar revocarea lui se poate face fie de către contribuabil, pe baza unei cereri, fie din oficiu, de către organul fiscal, dacă certificatul nu este folosit o perioadă mai mare de un an.

Declaraţiile on-line pot fi utilizate şi pentru sediile secundare ale firmelor înregistrate ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii care îşi desfăşoară activitatea pe raza teritorială a Bucureştiului şi în cele 10 judeţe în care a fost implementat sistemul.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite