Firmele ar putea scăpa de comisioanele pentru consultanţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În urma "discuţiilor politice", Fiscul acceptă eliminarea obligaţiei de certificare a situaţiilor financiare de către consultanţi . Măsura supracertificării situaţiilor financiare a fost

În urma "discuţiilor politice", Fiscul acceptă eliminarea obligaţiei de certificare a situaţiilor financiare de către consultanţi .

Măsura supracertificării situaţiilor financiare a fost considerată de mediul privat ca un cadou pe care funcţionarii din Finanţe îl făceau colegilor deveniţi consultanţi.

Comisioanele consultanţilor sunt prea mari pentru posibilităţile companiilor - a recunoscut ieri preşedintele Camerei Consultanţilor Fiscali şi, în acelaşi timp, preşedinte al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Daniel Chiţoiu. El a recunoscut implicit că a renunţat la lupta pentru măsura controversată a obligării agentului economic să lucreze cu un consultant.

În octombrie, Comisiile reunite de buget-finanţe şi economică din Senat au decis eliminarea prevederii care instituia obligaţia certificării declaraţiilor fiscale anuale ale firmelor de către consultanţi de specialitate. Camera decizională este cea a Deputaţilor, dar e de aşteptat ca şi aici să se adopte respingerea măsurii.

"În Senat a fost mai mult o discuţie politică, dacă este necesară introducerea vizării declaraţiilor anuale de către consultanţi. Consultanţii percep taxe foarte mari, iar agenţii economici nu aveau sumele respective, măsura de introducere a avizării fiind respinsă de plenul Senatului", arată Chiţoiu. Argumentul tehnic al măsurii pare să nu fi rezistat.

"Sunt mulţi agenţi economici, circa 25-30%, care depun declaraţii rectificative pentru corectarea anumitor situaţii financiare", a spus Chiţoiu.Astfel, firmele ajung să depună două-trei declaraţii rectificative pe trimestru sau pe lună, care "dau peste cap baza de date", îngreunând activitatea de administrare fiscală.

Cu toată baza de date "dată peste cap", ANAF poate raporta o creştere a veniturilor bugetare totale, cu 20% în primele zece luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Cea mai mare creştere a venit din impozitul pe venit (44% în 2007 faţă de 2006), explicabilă prin creşterea puternică a salariilor.

Următoarea creştere semnificativă a venit din impozitul pe profit (35% - un salt semnificativ faţă de anii precedenţi). O contribuţie modestă a avut TVA-ul (10%), ANAF sperând să recupereze până la sfârşitul anului pierderile avute din cauza deficienţelor apărute în sistemul de colectare în primul trimestru după aderare.

Loteria, evazionistă

În bilanţul la zece luni prezentat ieri, la capitolul antifraudă, ANAF notează că un "caz cu totul aparte" instrumentat în acest an este Loteria Română. Inspecţia a arătat că Loteria n-a achitat la buget sume de 84,15 milioane de lei, reprezentând TVA şi impozit pe veniturile obţinute în România de nerezidenţi (care au prestat diverse servicii către Loterie).

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite