Firmele de maxi-taxi - fara bilet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Joi, 17 aprilie, la ora 13.03, o echipa a ziarului nostru s-a deplasat prin Bucuresti pe linia de maxi-taxi 515, masina cu numarul B 70 VAA, de la Casa Presei la Piata Romana. Calatoria a costat

Joi, 17 aprilie, la ora 13.03, o echipa a ziarului nostru s-a deplasat prin Bucuresti pe linia de maxi-taxi 515, masina cu numarul B 70 VAA, de la Casa Presei la Piata Romana. Calatoria a costat 15.000 lei de persoana. Din 15 pasageri, cati avea microbuzul, nici unul nu a primit bilet. La ora 13.15, ne-am urcat in maxi-taxi 531, masina cu numarul B 10 XXL, pana la Piata Universitatii. Din nou, nici unuia dintre pasageri nu i s-a eliberat bilet. La intoarcerea de la Universitate la Casa Presei, la 13.25, microbuzul liniei 511 era ticsit. Soferul masinii B 26 XKA a transportat cel putin 25 de persoane, a luat banii si nu a rupt nici un bilet. Aceasta situatie se repeta zilnic in Bucuresti si in alte orase din tara, indiferent cu ce linie de maxi-taxi calatoresti. Soferul distribuie pasagerilor bilete numai atunci cand colegii ii fac semne cu farurile ca sunt politisti pe traseu. De cele mai multe ori, calatorii accepta fara ezitare sa fie complici si fie nu cer bilet, fie chiar, atunci cand il primesc, il inapoiaza din proprie initiativa soferului, la coborare! Frauda realizata pe aceasta cale este de proportii uriase. Patronii contactati ne-au declarat ca transporta in medie 100 de persoane pe zi si ca au in jur de 10-12 microbuze. Afirmatia este de-a dreptul stupefianta si in mod sigur neadevarata, in conditiile in care, in afara orelor de varf, intr-o masina sunt intre 15 si 25 de persoane pe un sector de drum atat de scurt cum este cel intre Piata Romana si Piata Universitatii. Dimineata si seara, maxi-taxi-urile liniilor respective circula arhipline, traversand aproape tot Bucurestiul, de la Piata Resita pana la Aeroportul Baneasa! Daca la 100 de persoane s-ar castiga numai 1.500.000 de fiecare masina, bani din care de-abia iti scoti benzina si salariul soferului, in schimb la minimum 400 de persoane pe zi, cat am aproximat noi ca se transporta in realitate, castigul este de patru ori mai mare. Diferenta le ramane patronilor, iar statul pierde zilnic cateva sute de milioane. Este limpede ca si soferii pot sa-si traga patronul pe sfoara in privinta numarului de pasageri transportati. Marea evaziune fiscala nu o fac ei, insa. Sefii ar putea sa isi controleze angajatii, rugand pur si simplu un prieten sau o ruda sa se plimbe o ora cu un maxi-taxi, cum am facut noi. Patronii zic mersi insa ca mai smecheresc statul de bani grei. Din cele trei firme cu care a calatorit echipa noastra, ALLEGRO MAXI TAXI (linia 511), SC MIAL TRADE COMPANY SRL (linia 515) si DAPORA TRANSCOM (linia 531), numai prima a cerut Imprimeriei Nationale numere de inregistrare, pentru a tipari bilete in conditiile legii. Aceste bilete echivaleaza cu facturile fiscale, iar dupa vanzare, marca trebuie pastrata si introdusa in contabilitate. Pentru ca nu permit un control riguros, veniturile colectate pe baza biletelor tiparite la orice alta tipografie decat cele abilitate se considera ilicite, ne-au declarat reprezentantii Imprimeriei Nationale. Mai multi calatori ne-au semnalat insa, iar noi am constatat pe linia 511, ca la ALLEGRO MAXI TAXI se practica alt procedeu: firma a cerut Imprimeriei Nationale numere de inregistrare pentru bilete, dar distribuie pasagerilor (atunci cand o fac) alt tip de bilete, pe care figureaza alta firma, numita TRANSVIB. Nimic din cele constatate de noi nu va surprinde, probabil, cititorii, care ne-au semnalat deseori acest fenomen. El este cunoscut si nu dateaza de ieri, de azi. Ciudat este ca nici politia, nici Garda Financiara nu par sa fi calatorit vreodata in viata lor cu maxi-taxi!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite