Filmul tridimensional transformă publicitatea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Să fii prezent la un festival de talia Cannes Lions înseamnă mult mai mult decât participarea la un eveniment monden al industriei. Cannes-ul nu e despre a înscrie lucrări şi a spera să

Să fii prezent la un festival de talia Cannes Lions înseamnă mult mai mult decât participarea la un eveniment monden al industriei. Cannes-ul nu e despre a înscrie lucrări şi a spera să câştigi premii, deşi probabil că o mare parte dintre publicitarii români se rezumă la această percepţie. Aici ai şansa de a experimenta "online" viitorul. La prezentarea SAWA (Screen Advertising World Association), participanţii au avut ocazia să vadă desenul animat "Chicken Little" în format tridimensional, alături de câteva filme documentare sau de o reclamă pentru un brand auto. Orice cuvinte aş folosi, ar fi mult prea sărace pentru a descrie experienţa de a vedea trompa unui elefant întinzându-se în tridimensional spre tine, sau gura căscată a unui leu, sau avalanşa de stele şi lumini care te înconjoară din generic. Ceea ce am văzut până acum în filmele SF, am avut ocazia să experimentăm în Sala Esterel a Palais du Festival. Sunetul sourround nu mai e un secret pentru nimeni. Imaginile sourround sunt însă o surpriză, mai ales în contextul în care cinematografele 3D se extind cu repeziciune. În timp ce în America de Nord şi Canada sunt deja 107 astfel de cinematografe, în Europa sunt doar 6, dar numărul lor creşte spectaculos. Cele mai mari studiouri de producţie din SUA sunt interesate să difuzeze filme 3D, iar regizori de talia lui George Lucas ori James Cameron sunt determinaţi să aducă spectatorul în interiorul propriilor filme SF. În curând vom merge la un cinematograf cu ochelarii speciali cumpăraţi pentru câţiva euro, şi vom putea vedea eroii din film alergând într-o pleiadă de explozii, la doar o jumătate de pas de noi. Va trebui să ne înfrânăm instinctul de a întinde mâna spre a apuca o armă înainte ca "the bad guy" să o facă. Ori, poate, cine ştie, următoarea fază va fi aceea în care filmele 3D ne vor permite să şi influenţăm direct cursul acţiunii. Lăsând însă la o parte speculaţiile despre viitor, să ne concentrăm asupra prezentului: imaginaţi-vă că o vedeţi pe vedeta dumneavoastră favorită zâmbindu-vă provocator şi părând "în carne şi oase" la câţiva centimetri distanţă. Imaginaţi-vă că puteţi aproape simţi maşina căreia i se face o astfel de reclamă şi că aproape puteţi trăi virtual un drive test. Imaginaţi-vă că puteţi intra alături de echipa favorită pe teren şi puteţi să trăiţi la altă intensitate un meci de fotbal. La ce bun să stai în tribună, când poţi să fii la un metru de căpitanul echipei, stând de fapt într-un fotoliu confortabil? Imaginaţi-vă că nu mai vedeţi cascade spectaculoase şi fete superbe îmbiindu-vă să testaţi un anumit produs cosmetic, ci că aproape îl puteţi "adulmeca", că puteţi "interacţiona" cu eroina reclamei sau cu produsul căruia i se face publicitate. Imaginaţi-vă cât de mult impact şi diferenţiere vor obţine clienţii care vor face primii astfel de reclame şi cum oamenii vor plăti să vadă reclama, chiar dacă nu sunt interesaţi de filmul care urmează după. Ei bine, la Cannes nu trebuie să-ţi imaginezi toate astea, fiindcă aici le trăieşti.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite