Filmul românesc a lăsat sălile goale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Producţia cinematografică autohtonă i-a distrat mai mult pe străini decât pe români. Deşi s-au întors acoperite de premii şi onoruri de la festivalurile internaţionale, peliculele

Producţia cinematografică autohtonă i-a distrat mai mult pe străini decât pe români. Deşi s-au întors acoperite de premii şi onoruri de la festivalurile internaţionale, peliculele regizorilor din noua generaţie nu au avut încasări fabuloase în România. Calitatea sălilor de cinema, inexistenţa lor în anumite oraşe de provincie, piratarea pe internet sunt doar câteva cauze care au alungat publicul de la vizionări plătite. "A fost sau n-a fost?" de Corneliu Porumboiu, "Hârtia va fi albastră" de Radu Muntean, "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii" de Cătălin Mitulescu, "Legături bolnăvicioase" de Tudor Giurgiu au adunat premii după premii şi nominalizări la festivaluri prestigioase, însă fără ecou în buzunarele producătorilor. Revelaţia anului a fost Corneliu Porumboiu, cu "A fost sau n-a fost?", care a luat Camera d`Or şi premiul Label Europa Cinemas la Cannes, premiul publicului la Salonic, Lebăda de Aur pentru cel mai bun film şi cel mai bun scenariu la Copenhaga. Dorotheea Petre a recomandat "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii", primind o distincţie inedită în istoria participărilor româneşti - premiul pentru interpretare feminină al secţiunii "Un Certain Regard" la Cannes. Cel mai mare număr de spectatori s-a înregistrat la "Legături bolnăvicioase" - doar 20.500, conform agenţiei Champions. De 17.000 de spectatori se apropie "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii", în timp ce "A fost sau n-a fost?" n-a trecut de 13.000 de spectatori. "Hârtia va fi albastră" a arătat că subiectul "Revoluţia din `89" nu a interesat decât 6.100 de români.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite