Femeia-cameraman a filmat in rochie de seara la Oscar

0
Publicat:
Ultima actualizare:

E miniona, zambitoare, plina de energie si niciodata nu da semne de oboseala. O cheama Dalila Dulgheru si este operator la Pro TV. Nu ca ar fi specificat undeva ca doar barbatii pot fi

E miniona, zambitoare, plina de energie si niciodata nu da semne de oboseala. O cheama Dalila Dulgheru si este operator la Pro TV. Nu ca ar fi specificat undeva ca doar barbatii pot fi cameramani, dar a cara zilnic ditamai aparatul de filmat dupa tine, desi arati ca o fetita de liceu, nu e tocmai lucru usor...
Partea "dura" a profesiei
"Am gasit jobul care-mi ofera toate satisfactiile pe care si le-ar dori toti de la meseria lor, am avut si am noroc de sefi si colegi care m-au sustinut inca de cand am inceput sa lucrez in Pro TV", marturiseste Dalila. Ea a venit in Bucuresti in 1994, dupa ce a absolvit Facultatea de Mecanica din Suceava. "Aici cred ca am invatat sa privesc logic lucrurile si sa nu le amestec. Sa gasesc repede solutii si sa ma descurc in orice situatie. Am ajuns in Capitala hotarata sa fac "Imagine", asa ca am urmat Facultatea de Imagine Film si TV Hyperion. Am inceput sa lucrez in Pro Tv inca din anul II de Facultate asa ca am putut sa inteleg mai bine tot ce invatam in scoala". Operatoarea Dalila ii considera pe colegi a "doua familie. Ne stim mai mult sau mai putin bucuriile si supararile, asta mi se pare fantastic pentru ca ne iubim atat de mult meseria incat toti ne suportam si ne sustinem. Stresul si efortul sunt foarte mari, nu rezisti daca n-ai un caracter puternic si colegi care sa te sustina". Dalila zice ca meseria ei este "dura" mai ales cand filmezi pentru Departamentul de Stiri. Programul de lucru, alergatura, lupta pentru a "prinde" imaginile cele mai bune atunci cand este imbulzeala de cameramani si fotoreporteri, totul inseamna stres. Dar "dur" i se pare cand trebuie sa filmeze fapte de viata impresionante: "Tot ce inseamna drame familiale e dur pentru mine. Am filmat familii altfel fericite pana la a se intampla ceva, un accident sau orice altceva. Neputinta, faptul ca nu-i poti ajuta, asta cred ca e "dur" si crud". Printre ultimele ei filmari triste se numara inmormantarea victimelor de la Mihailesti, venirea romanilor morti la Madrid, disperarea unor parinti care asistau la descarcerarea fiului lor de 18 ani. Mai trist i se pare Dalilei ca, uneori, cameramanii de stiri sunt molestati verbal si fizic de cei din jur care nu reusesc sa faca o diferenta intre problemele lor si faptul ca aceia care filmeaza incearca doar sa-si faca meseria cat mai bine posibil.
In Finlanda, pe urmele lui Mos Craciun
"Prefer sa filmez spectacole, "story-uri" frumoase despre locuri si oameni deosebiti si aici trebuie sa spun ca am avut ocazia sa calatoresc destul de mult cu Paula Herlo in strainatate si am filmat multe locuri extraordinare in care am gasit oameni deosebiti: in Costa del Sol am avut materiale de "travel", la Istanbul l-am filmat pe Gheorghe Hagi, la Dubai am descoperit multi romani cu realizari importante, in Finlanda-Rovaniemi l-am gasit pe Mos Craciun la Cercul Arctic, la Venetia am participat la Carnaval", isi aminteste cu placere gratioasa femeie care manuieste camera de luat vederi cu o dexteritate incredibila. Desi ii plac imaginile frumoase, nu se fereste nici de momentele de tensiune in care trebuie sa fii pe faza sa filmezi lucrurile importante care ajuta la o relatare corecta a evenimentelor. "Pro Tv si profesia pe care mi-am ales-o mi-au dat ocazia sa ma trezesc in mijlocul unui vis frumos. In 1999, eu, Dalila, din Falticeni, Romania, am pasit in rochie de seara si cu camera de filmat pe umar pe covorul rosu al Galei de decernare a Premiilor Oscar impreuna cu Ada Rosetti. Am facut atunci reportaje pe care nu visam sa le fac vreodata", spune femeia-cameraman. Ea a filmat pentru multe productii: "Ora 7, Buna dimineata", "Fata in fata cu Ilie Serbanescu", stirile Pro Tv din Sport, toate lansarile de colectii Janine, "Generatia Pro", Stirile Pro Tv, "Pro Fashion". A avut ocazia unica si mult visata de iubitorii de bijuterii si ceasuri sa merga la Geneva, sa filmeze un interviu cu Mr. Yves Piaget si sa urmareasca prin obiectivul camerei procesul de productie al ceasurilor care au facut istorie. Unul dintre cele mai importante momente din cariera ei a fost, considera Dalila, proiectul "Legendele Tornadei" unde a filmat pe pelicula. "Cred ca este visul fiecarui operator de imagine. Este cu totul altceva. Sunt alte reguli, alt ritm, alte responsabilitati. Alta lume! De fapt, tot ce inseamna cinematografie este diferit. E fascinant cum o armata de oameni muncesc pentru fiecare minut dintr-un film!", spune Dalila. Cat priveste o zi de munca, Dalila stie cand pleaca, dar nu cand se intoarce. "Dimineata nu pot sa ies din casa fara sa-mi beau cafeaua facuta la ibric (destul de tare) si fara sa am momentul de alegere a parfumului din ziua respectiva. Il aleg in functie de starea cu care ma trezesc. Urmeaza o zi de munca, care nu prea seamana una cu alta, iar seara, dupa posibilul "live", deseori ma intalnesc cu prietenii, daca nu, merg acasa unde ascult muzica sau ma uit la un film si, obligatoriu, inainte sa adorm, am portia de citit", isi descrie Dalila o zi din viata ei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite