Felipe, paşă la Istanbul
0verdictul spunând că este singurul în măsură să evite o schimbare a rezultatelor la sfârşitul stagiunii, ca urmare a unei contestaţii. Totuşi, Departamentul Tehnic al FIA validase acest
verdictul spunând că este singurul în măsură să evite o schimbare a rezultatelor la sfârşitul stagiunii, ca urmare a unei contestaţii. Totuşi, Departamentul Tehnic al FIA validase acest sistem, care a fost folosit de la finele lui 2005. şi atunci, dacă el este cu adevărat ilegal, se pune problema competenţei membrilor comisiei, dar şi, pe de altă parte, se poate aprecia că Raikkonen şi McLaren au pierdut nemeritat campionatul trecut, doar pentru că nu au, precum Schumi şi Ferrari, acces la Ecclestone sau Mosley, oamenii care fac legea în F1.
Fără îndoială, faptul că măsura forului mondial a suscitat discuţii nu i-a interesat pe cei de la Ferrari, care şi-au văzut de treabă, încercând să profite de asul scos din mânecă de conducerea F1. Monoposturile Scuderiei au dominat calificările şi şi-au adjudecat prima linie a grilei de start. În pole a fost, în premieră, Massa, doar pentru că Michael, care dominase primele două sesiuni, a fost prea sigur de el în ultima parte a calificărilor, şi nu a mai scos chiar cel mai bun timp. Oricum însă, băieţii lui Jean Todt reuşiseră ceea ce şi-au propus, ocupând prima linie a grilei, în faţa celor de la Renault, care au obţinut doar timpii 3 şi 4.
Start cu probleme
Ca de multe ori în această stagiune, şi în Turcia am asistat la un start cu probleme. Dacă este să ne rezumăm doar la favoriţi şi la piloţii implicaţi în disputele pentru titlu, aveam să notăm problemele lui Fisichella, care a pierdut timp bun şi a trebuit să se mulţumească la final numai cu locul 6, dar mai ales pe cele ale lui Kimi. Acesta a făcut o pană, a mers pe jantă până la boxe, şi şi-a avariat maşina. Astfel că, după ce a reintrat pe pistă cu un cauciuc nou, înainte să parcurgă un tur, a pierdut controlul maşinii, a ieşit în decor şi a fost nevoit să abandoneze.
Lovitura de teatru avea să vină însă în turul 13, după abandonul lui Liuzzi. În acel moment, Schumi era cel mai rapid pilot de pe pistă şi se apropia de Massa, în timp ce Alonso se chinuia să nu piardă contactul cu cei doi. Ieşirea italianului a adus însă neutralizarea cursei şi ecarturile s-au topit. Dar nu este totul. La apariţia maşinii de siguranţă, cei trei fruntaşi s-au dus la boxe pentru realimentare. Greşeală de strategie pentru Ferrari, căci, aşteptându-şi rândul în spatele lui Massa, Michael a pierdut locul secund în favoarea lui Fernando.
Massa avea să sprinteze apoi nestingherit spre victorie. Michael a forţat, a ieşit puţin în afara pistei, şi acele secunde aveau să se dovedească decisive, chiar dacă germanul a întârziat a doua intrare la boxe şi a reuşit tururi extrem de rapide. Pentru că, deşi ieşit foarte aproape în spatele lui Fernando, Schumi n-a izbutit atacul decisiv care să-l readucă în faţa spaniolului. Astfel că a pierdut două puncte în duelul direct, distanţa fiind acum de 12 lungimi înaintea ultimelor patru runde. Ferrari s-a consolat astfel doar cu succesul lui Massa şi cu faptul că a redus diferenţa faţă de Renault în disputa constructorilor.
CLASAMENTE
CURSA
1. Felipe Massa Ferrari 1h 28:51.082
2. Fernando Alonso Renault la 5.510
3. Michael Schumacher Ferrari la 5.630
4. Jenson Button Honda la 12.340
5. Pedro de la Rosa McLaren la 45.950
6. Giancarlo Fisichella Renault la 46.560
7. Ralf Schumacher Toyota la 59.370
8. Rubens Barrichello Honda la 1:00.080
PILOTI
1. Fernando Alonso 108 p
2. Michael Schumacher 96 p
3. Felipe Massa 62 p
4. Giancarlo Fisichella 52 p
5. Kimi Raikkonen 49 p
6. Jenson Button 36 p
7. Juan Pablo Montoya 26 p
8. Rubens Barrichello 22 p
CONSTRUCTORI
1. Renault 160 p
2. Ferrari 158 p
3. McLaren 89 p
4. Honda 58 p
5. Toyota 28 p
6. BMW Sauber 26 p
7. Red Bull 16 p
8. Williams 10 p