Face bani din bere scumpă în plină criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Costin Ghindea, directorul general al companiei importatoare de bere Bavarom, şi-a crescut afacerile cu 23% în acest an datorită clienţilor fideli cu venituri mari. Recesiunea se vede prea puţin în sectorul băuturilor scumpe, crede Ghindea, care se gândeşte la extinderea companiei sale, în ciuda condiţiilor financiare actuale.

Vânzările de bere din ţara noastră au scăzut cu peste 10% în primele nouă luni ale anului, ca urmare a crizei financiare ce i-a făcut pe români să fie mai cumpătaţi şi să consume mai puţin.

Nu la fel s-a întâmplat şi în cazul berii importate, care a înregistrat chiar o uşoară creştere faţă de anul trecut. Motivul? Consumatorii sunt oameni cu bani care-şi permit să plătească minimum cinci lei pentru o bere cumpărată din magazin şi care nu au renunţat la obiceiurile lor de consum, spune Costin Ghindea, directorul general al Bavarom, cel mai mare importator de bere din România.

Compania unde Ghindea deţine 50% din acţiuni a înregistrat în primele nouă luni ale anului o cifră de afaceri de 2,1 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cu toate acestea, creşterea este mai mică decât cea estimată de Costin Ghindea la sfârşitul anului trecut, pentru că mai mulţi clienţi au dat faliment din cauza crizei, iar leul a slăbit în raport cu euro.

„În condiţii normale, 2009 ar fi însemnat pentru noi depăşirea pragului de trei milioane de euro, însă, mergând pe un target realist, ţintim 2,5 milioane de euro“, spune Ghindea.

Încasează greu banii de la clienţi

Managerul recunoaşte că în acest an a întâmpinat o serie de probleme legate de încasarea foarte greoaie a banilor de la cei peste 2.200 de clienţi ai săi (magazine, baruri, restaurante). Costin Ghindea a intrat în afacerile cu importuri de bere în anul 2003, alături de un prieten din Bacău. A ales acest domeniu de activitate datorită faptului că până atunci lucrase numai în domeniul distribuţiei.

Specializat în marketing, Ghindea a lucrat, înainte de a trece pe cont propriu, la Heineken şi la producătorul de apă minerală Carpatina. Văzând că berea este la mare căutare, i-a venit ideea să aducă pe piaţa internă branduri neexistente şi foarte cunoscute la nivel mondial. A început cu brandul olandez Bavaria.

„Am început afacerea cu 100.000 de euro, investiţie proprie, bani necesari pentru primul import şi pentru a pune la punct logistica“, îşi aminteşte Ghindea. Pe olandezii de la Bavaria i-a contactat prin mail şi, spre surprinderea lui, au fost foarte receptivi şi, în foarte scurt, au semnat contractul de import-export.

„A fost foarte greu atunci. Taxele vamale reprezentau 55% din preţul berii. Cum eu am folosit tot timpul un adaos comercial «civilizat» (de 40%), îmi era foarte greu să pătrund în marile lanţuri de retail“, povesteşte tânărul manager.

Din 2004 până în prezent, Ghindea a dezvoltat încontinuu portofoliul, deţinând în prezent branduri precum Paulaner (una dintre berile oficiale ale festivalului Oktober Fest din Germania), Sol din Mexic sau Tsingtao din China. Pentru anul viitor, Ghindea vizează menţinerea portofoliului actual şi investiţii în jur de 250.000 de euro pentru a promova mărcile de bere.

image

Clienţii noştri sunt românii cu venituri peste medie, cei care călătoresc în străinătate şi expaţii.

image


Costin Ghindea
director general Bavarom

Carte de vizită

Costin Ghindea este căsătorit, are un copil şi lucrează cot la cot alături de soţia sa, care se ocupă de partea financiară a companiei.

Marja de profitabilitate a Bavarom este de 20%, iar profitul este reinvestit în fiecare an în logistică, marketing şi distribuţie, spune Ghindea. Până în 2003 a lucrat la Heineken şi la producătorul de apă minerală Carpatina.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite