Fabricile din Bucureşti iau drumul Chitilei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Legislaţia europeană îi obligă pe patroni să-şi mute afacerile la periferia Capitalei, printre primii care au anunţat această mişcare fiind edilul-şef Videanu Vecinătatea Capitalei a

Legislaţia europeană îi obligă pe patroni să-şi mute afacerile la periferia Capitalei, printre primii care au anunţat această mişcare fiind edilul-şef Videanu

Vecinătatea Capitalei a fost până în prezent ţinta preferată a investitorilor din domeniul rezidenţial. Odată cu Directiva CE 96/61 privind calitatea mediului, care obligă ca activitatea industrială să fie mutată din centrul oraşelor la periferie, a înmulţit însă numărul fabricilor şi al depozitelor ridicate pe terenurile de la marginea Bucureştiului.

Zona preferată a relocării fabricilor din Bucureşti este, în opinia specialiştilor imobiliari, Chitila-Buftea. Motivul constă atât în preţul destul de mic faţă de alte zone, cum ar fi DN1, precum şi în faptul că aici încă mai sunt terenuri mari, numai bune pentru activitate industrială.

"Zona Tărtăşeşti-Săbăreni va fi în următorii doi ani una de dezvoltare destul de mare, pentru că, momentan, preţul metrului pătrat de teren este de 25-70 de euro şi creşte pentru terenurile la stradă şi cu utilităţi, unde depăşeşte 100 de euro", explică analistul imobiliar Călin Clinciu. El adaugă că, deşi aici terenul este mai scump decât în sudul Capitalei, avantajul vine din căile de acces neaglomerate.

Termene neclare

Autorităţile nu spun însă dacă există un termen pentru relocarea industriei în baza CE 96/61. "Chiar dacă se vehiculează un termen cum ar fi 2013, noi nu am primit nicio astfel de directivă de la Ministerul Mediului, în baza căreia să luăm o decizie în acest sens.

Oricum, este normal să grăbim relocarea industriei în afara Capitalei, pentru că este vorba atât despre poluare, cât şi despre distrugerea drumurilor cauzată de maşinile de mare tonaj", precizează viceprimarul Capitalei, Răzvan Murgeanu.

"Aici începe afacerea ta!"

Mulţi proprietari au prins de veste şi au postat câte o pancartă pe care scrie "De vânzare" sau "Aici începe afacerea ta!". Totuşi, puţini ştiu că primarul general Adriean Videanu plănuieşte ca peste un an să-şi mute fabrica Titan Mar din Capitală în apropiere de Chitila.

"Am auzit că-şi aduce fabrica aici unul cu marmură şi cică e primar, dar nu ştiu cine este!", a spus Maria, localnică din Chitila, care vindea ciuperci pe marginea drumului.

Fabrica "Băneasa" s-a mutat la Buftea

Reprezentanţii Primăriei Buftea sunt cei mai mulţumiţi de "obligaţiile europene" ale marilor dezvoltatori, pentru că vistieria administraţiei locale ilfovene se va mări de la an la an datorită taxelor şi impozitelor pe care fabricile le vor plăti.

"Începând de la fabrici de panificaţie până la cele din construcţii, mulţi au cumpărat deja teren în special în zona Săbăreni, adică între Chitila şi Buftea", spune directorul Administraţiei Domeniului Public din cadrul Primăriei Buftea, Florin Florea.

Surse din cadrul aceleiaşi administraţii locale susţin că printre primii noi "locatari" ai zonei sunt fabrica de produse de panificaţie şi paste făinoase "Băneasa", "Romtub", "Agroalim", "DenBraven", "Rombiz" şi "Besta", acestea pe lângă alte peste 20 de firme cu capacităţi de producţie.

Locuitorii "prinşi" între Buftea şi Chitila speră ca, odată cu noile fabrici, să se creeze şi noi locuri de muncă. Chiar vizavi de viitorul sediu al fabricii "Băneasa", în mijlocul unor imense terenuri virane, sunt două blocuri vechi, construite înainte de 1989 pentru oamenii care lucrau la ferma din Buftea.

Localnicii aşteaptă investitorii

Odată cu falimentarea acesteia, oamenii s-au văzut nevoiţi să îşi caute de lucru în Bucureşti. "Noi am moştenit apartamentele de la părinţi, că ei lucrau aici la fermă. Acum facem naveta la Bucureşti, ducem copiii la şcoală sau la grădiniţă la Chitila, noroc că există staţie de microbuze şi autobuze la fiecare 20 de minute.

Dacă s-ar deschide odată aici fabrica Băneasa ar fi nemaipomenit, că ar mai fi locuri de muncă şi am ajunge doar trecând strada", ne-a spus Cristina Ducu, 33 de ani. Ea a mai spus că oferta locurilor de muncă în zonă s-a mai diversificat de când cu noile spaţii de producţie deschise, însă nu suficient. Un neajuns ar mai fi, pe lângă navetă, faptul că, în lipsa concurenţei, salariile oferite de angajatori sunt mici.

>> Este normal să grăbim relocarea industriei în afara Capitalei, pentru că este vorba atât despre poluare, cât şi despre distrugerea drumurilor cauzată de maşinile de mare tonaj

Răzvan Murgeanu,
viceprimarul Capitalei

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite