Expoziţia de la Arena Antonio Alexe, eşec total

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul târg nomad organizat în acest an la Oradea le-a generat pierderi organizatorilor. Reprezentanţii mediului de afaceri bihorean nu au de ce să se teamă. Cu vânzări minime, Oradea îşi pierde atractivitatea pentru organizatorii târgurilor.

În urmă cu două săptămâni Federaţia Patronilor Bihor (FPB) declara război deschis târgurilor şi expoziţiilor în cadrul cărora se vând mărfuri la aşa-zise preţuri de producător, pe perioada cărora comercianţii locali îşi văd îngheţate vânzările.
Există însă semne care arată că FPB s-ar putea să nu mai fie nevoită să facă presiuni asupra administraţiei publice locale pentru a nu da autorizaţii târgurilor nomade care vor să folosească Arena Antonio Alexe. Potenţialul în scădere al cumpărătorilor orădeni îşi spune deja cuvântul, generând pierderi pentru comercianţii care se încumetă să plătească taxe şi să organizeze târguri la Oradea. 

„Duşmanul”, printre noi

Săptămâna aceasta, de luni până vineri, Arena Antonio Alexe este locul unui astfel de târg cu produse „la preţuri scăzute fără concurenţă”, considerat de reprezentanţii mediului de afaceri bihorean principalul responsabil pentru diminuarea cifrei de afaceri a producătorilor şi importatorilor autohtoni. Zeci de produse, de toate categoriile şi din toate colţurile lumii, sunt expuse spre vânzare pe holurile Arenei Antonio Alexe.
Cumpărătorii sunt însă rari şi economi, astfel încât organizatorii târgului se plâng de vânzări neaşteptat de mici. „Este a treia oară când organizăm acest târg la Oradea. Niciodată nu a fost aşa de slabă mişcarea. Suntem dezamăgiţi de vânzări. Avem pierderi foarte mari”, a spus Soroceka Jan, organizator. Potrivit acestuia produsele sunt aduse de la o companie din Slovacia, însă ţările de origine ale produselor comercializate sunt de pe mai multe continente.

Ca la piaţă

În ciuda preţurilor destul de mici, orădenii nu s-au înghesuit, ca de obicei, la cumpărături. Poate şi fiindcă articolele puse în vânzare amintesc de un bazar, calitatea lor nefiind ieşită din comun. Pijamale la 34 de lei, bluze şi cămăşi la 35 de lei, papuci de casă de la 8 la 15 lei, mănuşi la 10 lei, şosete de la 3 la 8 lei, fulare, lenjerie de pat, preşuri absorbante pentru baie la 11 lei, ceasuri, pixuri, caiete, rame foto şi zeci de alte produse fără nicio legătură unele cu altele îşi aşteaptă cumpărătorii, până vineri, la ora 20.00.
„Nu sunt încântată de târg. Mă aşteptam la altceva. Cunosc preţurile în general şi nu pot să spun că produsele oferite aici ar fi foarte ieftine”, a spus azi Iuliana, o doamnă aflată la Arena Antonio Alexe, în căutare de chilipiruri.


Fără târguri nomade

Cu ocazia primei conferinţe de presă organizată în 2009, FPB anunţa programul anticriză conceput pentru a-i proteja pe întreprinzătorii bihoreni. Una dintre cele patru măsuri propuse era stoparea accesului târgurilor nomade în Oradea. Potrivit conducerii FPB, acestea ar trebui înlocuite în 2009 cu evenimente organizate de producătorii şi importatorii autohtoni. „I-am bate la preţ. Asta e sigur”, spunea Octavian Dan.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite