Executivul urgentează spargerea monopolului Fly Taxi de pe "Henri Coandă"
0Ministerul Transporturilor vrea să extindă acordarea de licenţe pentru companiile de taximetrie la toate aeroporturile din ţară În prag de sărbători, Executivul grăbeşte modificarea
Ministerul Transporturilor vrea să extindă acordarea de licenţe pentru companiile de taximetrie la toate aeroporturile din ţară
În prag de sărbători, Executivul grăbeşte modificarea legii prin care monopolul deţinut de firmele de taximetrie pe piaţa aeroporturilor urmează să fie spart. Victima sigură a iniţiativei legislative pare să fie firma Fly Taxi, cunoscută pentru controlul total al curselor de pe Aeroportul "Henri Coandă".
Prin proiectul de ordonanţă de urgenţă, Guvernul Tăriceanu intenţionează să extindă dreptul Ministerului Transporturilor de a acorda licenţe de transport companiilor de taximetrie pentru toate cele 17 aeroporturi din ţară. Chiar şi cu un şef care nu are parte de un sfârşit de an prea liniştit, reprezentanţii ministerului de resort au discutat ieri ore bune proiectul în Comisia de Dialog social.
Întâmplător sau nu, tot ieri, acelaşi proiect de lege a fost dezbătut în cadrul Comisiei pentru Industrii din cadrul Camerei Deputaţilor. Exact în acelaşi timp, ministerul lui Ludovic Orban purta negocieri cu partenerii de dialog social, astfel încât propunerea legislativă să aibă toate elementele pentru a putea fi introdusă în mapa de aprobări a Cabinetului Tăriceanu până la sfârşitul anului.
Scopul guvernului este simplu de intuit. Pentru că nu poate denunţa contractul de exclusivitate a curselor de taxi pentru Aeroportul Otopeni încheiat cu Fly Taxi, Ministerul Transporturilor a găsit soluţia liberalizării controlate a pieţei celei mai mari aerogări.
Ziarul nostru a încercat să afle o părere oficială din partea companiei Fly Taxi, dar până la închiderea ediţiei nimeni din conducerea acesteia nu a putut fi contactat.
Cu toate că la prima vedere iniţiativa ministerului ar trebui să convină celorlalte companii de profil, reprezentanţii taximetriştilor nu sunt întru totul de acord cu iniţiativa Executivului. "De la primării se va lua dreptul licenţierii companiilor care va fi dat Autorităţii Rutiere Române.
Ministerul Transporturilor va face exact acelaşi lucru pe care l-a făcut şi în cazul contractului încheiat cu Fly Taxi, adică va direcţiona după bunul plac licitaţiile pentru clientela politică. Nu se va ajunge niciodată la concurenţă loială în jurul aeroporturilor", a declarat, pentru "Adevărul", prim-vicepreşedintele camerei taximetriştilor Bucureşti, Vasile Ştefănescu.
Zbor forţat de la aeroport
Spargerea monopolului de la "Henri Coandă" poate fi posibilă prin organizarea unor noi licitaţii şi desemnarea altor companii de taximetre care să se bucure de piaţa celebrului aeroport. Interesant este că nota de fundamentare a proiectului ordonanţei de urgenţă iniţiat de ministerul lui Ludovic Orban a găsit explicaţii dintre cele mai originale, cum ar fi aceea a sporirii gradului de protecţie antiteroristă din jurul aeroporturilor. "După atacurile de la 11 septembrie, grupările teroriste s-au reorientat către folosirea maşinilor-capcană ca mijloc principal de atac împotriva aeroporturilor", se precizează în proiectul de lege.
Potrivit propunerilor legislative, administraţiile aeroportuare urmează să stabilească nivelul tarifului aplicat de transportator de la aeroport până la oraşul deservit de acesta, iar cel mai mic tarif ofertat va deveni tarif unic obligatoriu pentru toţi transportatorii.