Evaluările secrete în contul firmelor, afacere de mii de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O tânără clujeancă are un business de succes: o firmă care efectuează activităţi discrete de urmărire a angajaţilor şi produselor unor companii de top, pe bani frumoşi Sistemul

O tânără clujeancă are un business de succes: o firmă care efectuează activităţi discrete de urmărire a angajaţilor şi produselor unor companii de top, pe bani frumoşi

Sistemul evaluărilor secrete, Mystery Shopping, cum este cunoscut în Occident, începe să funcţioneze şi la noi. Spionarea produselor şi a angajaţilor unor companii de top aduce profit de ordinul miilor de euro unei firme clujene, care a avut ideea iniţierii unei astfel de afaceri.

Se plimbă printre rafturi. Cumpănesc îndelung. Se interesează de calităţile produsului. Îl întorc pe toate părţile. Chestionează vânzătorii şi vizitatorii. Cumpără, atenţi la ambalare şi livrare. Nu sunt simpli clienţi ai supermagazinelor. Lucrează discret, pe bani frumoşi, la perfecţionarea unor societăţi de top şi sunt pregătiţi să spioneze şi concurenţa acestor societăţi.Rada S. a lucrat în studenţie peste Ocean, unde a văzut cum funcţionează sistemul evaluărilor secrete (Mystery Shopping). A demarat recent această afacere şi la Cluj, împreună cu un partener din Ungaria. Şi-a deschis mai întâi o firmă de consultanţă, apoi a angajat personal pentru viitoarea activitate, pe care l-a instruit pentru evaluarea obiectivelor. "Avem o bază de date de peste 1.000 de persoane în toate reşedinţele de judeţ ale României. Vizitează punctele de lucru ale clienţilor, se comportă obişnuit, dar evaluează serviciile, prin imitarea unei situaţii de cumpărare predefinite", ne-a spus Rada S.

"Spionaj" printre rafturile concurenţei

Angajaţii firmei urmăresc ambianţa, confortul, temperatura, lumina, vizibilitatea produsului, comportamentul angajaţilor clienţilor. "Sunt foarte importanţi, stau la baza raportului pentru clienţi. Sunt selectaţi în funcţie de profilul comenzii. Pentru discoteci, vom apela doar la tineri", ne-a spus tânăra. Pentru o vizită bine documentată, aceştia pot obţine 30 de lei într-o singură zi, dacă raportul este bine documentat.

Contracte, în funcţie de complexitatea comenzii

Firmele cliente sunt contactate direct, având în vedere adresabilitatea destul de redusă, lanţuri mari de magazine sau hoteluri. "Le oferim informaţii de bază, din firmele proprii sau de la concurenţi, dacă vor, pentru departamentele de marketing, resurse umane, managementul calităţii, cercetare şi dezvoltare, pentru a lua cele mai bune decizii pentru perfecţionarea activităţii", ne-a spus Rada S. Vor primi un raport, bazat pe evaluatorii din reţeaua naţională, în termen de până la trei săptămâni de la încheierea comenzii, în funcţie de dificultatea solicitării. Clienţii de talie sunt deja în portofoliul companiei clujene. "Vizăm deja firme din afara Transilvaniei, chiar şi din Bucureşti". Cât despre câştiguri, acestea sunt de zeci şi sute de mii de euro, pentru un singur contract, în funcţie de complexitate.

Numărul de clienţi, efectele pe care le-au avut deja în politica lor, rapoartele primite, plus seriozitatea partenerului extern din Ungaria, o fac pe tânăra patroană să fie sigură că a luat o decizie bună când a înfiinţat o astfel de firmă. Vede în viitor o extindere a portofoliului de clienţi şi multiplicarea bazei de evaluatori, dar şi cereri de la firme pentru evaluarea concurenţei. "Instrumentul cumpărăturilor discrete se foloseşte în România, preponderent pentru autoevaluare. În vest, evaluarea concurenţei este pasul al doilea, practicat pe scară largă, lucru care ne aşteptăm să ia amploare şi la noi. Putem face ambele activităţi", ne-a mai spus tânăra.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite