Evaluarea carierei prin internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Serviciile de consiliere în carieră stârnesc interesul angajaţilor, dar nu-i determină încă să scoată şi bani din buzunar decât într-o mică măsură. Pentru a-i ademeni, o companie

Serviciile de consiliere în carieră stârnesc interesul angajaţilor, dar nu-i determină încă să scoată şi bani din buzunar decât într-o mică măsură. Pentru a-i ademeni, o companie românească a lansat o evaluare online.

Aproximativ 500 de persoane au testat gratuit în primele trei luni serviciile de evaluare vocaţională oferite de compania de consultanţă Hart Human Resource Consulting, prin intermediul site-ului mapp.ro. Aplicaţia online este o evaluare vocaţională prin care se poate testa gradul de compatibilitate dintre o persoană şi un post din punct de vedere al motivaţiilor.

"După ce fac evaluarea gratuită, foarte multe persoane îşi pun problema achiziţionării serviciului", arată Mădălina Didea, managing partner al Hart. Obiectivul pentru primul an este unul educaţional şi de "brand awerness" (de conştientizare a produsului de către piaţă). "Este o activitate de nişă, care nu va genera o cifră de afacere foarte mare. În primul an vom obţine în jur de 50.000 de euro", spune Didea. Amortizarea investiţiei este programată pentru cel de-al doilea an. Hart Human Resource Consulting s-a lansat pe piaţa serviciilor de consultanţă în resurse umane în urmă cu aproape şase luni, ca firmă de "executive search" (recrutare pentru niveluri manageriale) şi management al carierei.

Compania a realizat deja cifra de afaceri de 300.000 de euro, programată pentru primul an, şi a crescut de la trei la 15 angajaţi. "Nu ştiu dacă este neapărat strict meritul nostru, cât şi al pieţei", arată Didea. Cifra de afaceri ţintită în al doilea an de activitate este de un milion de euro.

"Cea mai contrazisă aşteptare a fost cea legată de zona de <> . La început eu am crezut că toată lumea va fi extrem de încântată. Este ca la o expoziţie în care toată lumea priveşte tabloul şi spune că e interesant, dar nimeni nu îl cumpără", spune Didea. Ea crede că bariera care îi ţine pe oameni departe de testele de evaluare nu este una financiară, ci este legată de faptul că nu suntem educaţi într-o cultură a feedbackului.

În acest moment, pentru cei mai mulţi angajaţi, investiţia în autoevaluare nu este o prioritate. O evaluare medie costă aproximativ 40 de euro. Managerul mizează însă în continuare pe această activitate. Din toamnă, compania va începe un program de licenţiere internaţională în consilier de carieră. "Sunt extrem de optimistă, pentru că îmi dau seama că este un drum lung pe care nu sunt foarte mulţi jucători. Un drum lung, care trebuie parcurs cu multă răbdare", spune Didea.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite