Europa şi Africa vor fi legate printr-un tunel submarin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ultimul test va verifica impactul construcţiei asupra Strâmtorii Gibraltar În cel mult 20 de ani, dar poate că şi mult mai devreme, o linie ferată va lega oraşul Sevilla, din Spania,

Ultimul test va verifica impactul construcţiei asupra Strâmtorii Gibraltar

În cel mult 20 de ani, dar poate că şi mult mai devreme, o linie ferată va lega oraşul Sevilla, din Spania, de portul Tanger, din Maroc, iar trenul, care va trece printr-un tunel submarin, asemănător celui dintre Franţa şi Anglia, va parcurge întreaga distanţă în numai 90 de minute, informează cotidianul britanic "The Independent", citând staful tehnic de la Madrid, care deja a finalizat proiectul.

Zeci de geologi, constructori şi arhitecţi din Franţa, Spania, Maroc şi Elveţia au creat proiectul, au făcut testele şi au verificat solul submarin din zona Mării Mediterane, pe unde va trece tunelul. Acum, autorităţile din Spania şi Maroc solicită bani de la Uniunea Europeană, pentru a începe construcţia. Miza este foarte mare. Dacă Bruxelles-ul nu se implică, finalizarea întregului proiect ar putea dura încă vreo 20 de ani, dar dacă banii europeni vor sprijini lucrarea, întreg ansamblul ar fi gata în cel mult cinci ani. Londra a cerut un raport care să precizeze ce impact va avea acest tunel asupra complexului geologic al Stâmtorii Gibraltar, administrat, prin asociere, atât de Spania, cât şi de Marea Britanie. Dacă se va dovedi că structura metalică nu va afecta vasele care trec prin strâmtoare, proiectul va primi - probabil - fondurile necesare.

Tunelul va avea 40 de kilometri

Marocul şi Spania sunt despărţite numai de câţiva kilometri de apă. Dacă priveşti din Tanger spre Spania, ai sentimentul că ai putea păşi dincolo, atât de aproape par să fie cele două continente. Şi totuşi, din cauza celor 13 kilometri de apă, traficul de persoane şi de mărfuri este extrem de greoi. Vasele care leagă cele două continente trec tot timpul, în ambele sensuri, dar traversarea oricum durează aproape o zi. Sunt nenumărate formalităţi pentru oameni şi manevre pentru vase, atât la îmbarcare, cât şi la debarcare. Iar despre un pod nici nu poate fi vorba. Pilonii lui ar trebui să aibă cel puţin 900 de metri şi ar fi tot timpul solicitaţi de curenţii puternici ce traversează strâmtoarea. Doar un tunel, construit pe fundul mării, unde apele sunt mai liniştite, ar putea rezolva problema. El ar avea o lungime de 28 de kilometri, pentru că va ocoli zonele mai adânci, astfel încât să nu fie nevoie să se coboare la mai mult de 300 de metri adâncime.

Dacă se adaugă zonele de pantă, de la cele două maluri, tunelul final va avea exact 40 de kilometri. Problema "nisipurilor" mişcătoare din apropierea portului Tanger va fi rezolvată prin "inserţii" de beton în fundul mării, care vor crea o reţea de puncte de sprijin, astfel încât nisipul să se mişte fără să afecteze linia ferată.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite