Eticheta eco, ignorată de români

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Doar două firme româneşti folosesc astăzi "Floarea europeană" Promovarea insuficientă a simbolului şi lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu

Doar două firme româneşti folosesc astăzi "Floarea europeană"

Promovarea insuficientă a simbolului şi lipsa unei "culturi" ecologice sunt principalele cauze pentru care ecoetichetarea nu prezintă interes la noi.

Eticheta ecologică europeană, "Floarea europeană", este un simbol grafic însoţit de un text descriptiv care se aplică pe produsele "verzi". Acest sistem de etichetare ecologic a fost introdus în România în urmă cu şase ani.

De atunci numai două firme româneşti - una de textile şi cealaltă de saltele de pat - au obţinut dreptul de utilizare a etichetei ecologice.

Cauzele nepăsării sunt multiple

Motivele pentru care românii nu s-au arătat interesaţi de această etichetă sunt multiple. Unul dintre ele este caracterul voluntar al folosirii etichetei europene. Prin urmare, agenţii economici nu sunt obligaţi să aplice eticheta pe produsele lor.

Un alt motiv al lipsei de interes faţă de "Floarea europeană" ar fi lipsa unei "culturi" ecologice a românilor. Ministrul mediului, Attila Korodi, spune că, deocamdată, consumatorul român nu este obişnuit cu acest tip de produse, fapt pentru care firmele nu sunt motivate să facă demersurile pentru obţinerea dreptului de utilizare a etichetei.

Totodată, reprezentanţii agenţiilor de turism declară că mulţi dintre clienţi nu iau în calcul criteriul ecologic atunci când alege locul în care să-şi petreacă vacanţa.

Criterii de obţinere

Sistemul de ecoetichetare promovează produsele care nu dăunează în niciun fel mediului înconjurător. Există şi două tipuri de servicii pentru care Ministerul Mediului poate acorda eticheta: serviciile de cazare turistică şi cele de camping. Însă pentru a obţine dreptul de utilizare a "Florii europene", posesorul unei unităţi de cazare turistică trebuie să facă dovada că ferestrele pensiunii sau ale hotelului sunt bine izolate pentru eficientizarea consumului de energie.

În plus, la unitatea respectivă, apa, la robinet, trebuie să curgă cu un debit scăzut, iar deşeurile să fie colectate selectiv.

Mai mult decât atât, turiştii cazaţi la un hotel care a primit eticheta ecologică trebuie să fie serviţi şi cu produse locale sau ecologice.

Tipuri de produse

Eticheta ecologică europeană se acordă produselor care au un impact redus asupra mediului.

Produsele de curăţat, aparatele electrocasnice, produsele pentru casă şi grădină pot primi "Floarea europeană" dacă respectă anumite standarde de calitate.

Produsele toxice sau cancerigene nu vor primi niciodată o astfel de etichetă.

Din acest sistem sunt excluse produsele alimentare, băuturile alcoolice şi produsele farmaceutice

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite