Eşecul cartelei unice RATB-Metrorex

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sistemul de taxare pentru transportul public, implementat în Capitală de mai bine de o jumătate de an, îngreunează accesul călătorilor în mijloacele de transport în comun Prezentat

Sistemul de taxare pentru transportul public, implementat în Capitală de mai bine de o jumătate de an, îngreunează accesul călătorilor în mijloacele de transport în comun

Prezentat ca o soluţie pentru o călătorie mai lejeră şi mai sigură, noul sistem de plată integrat RATB-metrou a stârnit mai multe nemulţumiri decât laude. Dacă la început reprezentanţii celor două regii de transport răspundeau reclamaţiilor acuzându-i pe călători că nu ştiu să utilizeze cardurile, acum caută noi explicaţii, de ordin tehnic.

Demarat timid la începutul anului, sistemul unic de taxare a dat rateuri chiar din perioada de probe. Călătorii au reclamat atunci că validatoarele cartelelor dădeau eroare şi că, în consecinţă, controlorii RATB îi amendau, chiar dacă, teoretic, oamenii îşi plăteau călătoria. Conducerea regiei de transport şi-a instruit angajaţii şi i-au găsit vinovaţi pe călători.

La metrou sunt însă alte probleme. "Am cartelă de 62 de lei, care merge pe toate mijloacele de transport, inclusiv la metrou. În sesiune mă grăbeam şi nu am reuşit să intru cu ea la staţia Aviatorilor. Ştiţi cu ce m-a ajutat angajata de la casă? M-a pus să cumpăr cartelă de metrou cu două călătorii", s-a plâns Sorin, student la ASE. Acest sistem care stresează călătorii a costat 12,8 milioane de euro.

Cartelele se demagnetizează

Conducerea RATB care gestionează sistemul de taxare recunoaşte că au existat reclamaţii pentru astfel de probleme. "Au fost situaţii în care cartelele s-au demagnetizat", spune directorul RATB, Gheorghe Aron. Specialiştii regiei de transport spun că au fost retrase din circulaţie cartele care au fost ţinute de călători lângă alte obiecte cip sau bandă magnetică.

"Când te urci în autobuz auzi numai piuituri de eroare", a constatat Cornelia Ifrim, după ce a călătorit cu autobuzul 385. În ciuda reclamaţiilor călătorilor, conducerea regiei de transport susţine că mai puţin de 1% din cele 500.000 de cartele aflate pe piaţă au fost schimbate în urma unor defecţiuni.

Conducerea Metrorex ridică din umeri

În staţiile de metrou funcţionează în paralel atât sistemul nou de taxare, cât şi cel vechi. Călătorii se plâng în mod egal de amândouă. "Cartela compatibilă cu RATB-ul a dat eroare, iar vânzătoarea a dat din umeri", povesteşte Adriana Ciolavu, călător din Bucureşti. Un altul este nemulţumit de sistemul vechi. "Am băgat abonamentul lunar în aparat şi nu a fost primit.

Am încercat la alt aparat. Nici acolo nu a mers. Mi s-a spus că eu l-am stricat", a spus Dan Duciu. Conducerea Metrorex se face că plouă. Contactat telefonic, directorul regiei, Gabriel Mocanu, a spus că are nevoie de expertize tehnice pentru a da un răspuns.

Asta în condiţiile în care nici adresele de mail ale compartimentului de comunicare al regiei nu au funcţionat. Exact aşa cum se comportă angajatele din staţiile de metrou cu oamenii, atunci când sistemele de taxare nu funcţionează normal, aşa răspunde şi conducerea Metrorex: ridică din umeri!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite