Epava de la Otopeni, o bombă cu opt tone de combustibil
0La patru zile de la accident, Boiengul companiei Tarom se află încă în apropierea pistei de decolare Avionul care a lovit o maşină de întreţinere pe Aeroportul Otopeni zace încă în
La patru zile de la accident, Boiengul companiei Tarom se află încă în apropierea pistei de decolare
Avionul care a lovit o maşină de întreţinere pe Aeroportul Otopeni zace încă în apropierea pistei de decolare la patru zile după producerea accidentului. Boeing-ul 737 al companiei Tarom are încă aproape opt tone de combustibil în rezervoare. Pasagerii care decolează de pe Henri Coandă sunt îngroziţi de imaginea epavei aflate în apropierea căii de rulare.
Luni, o echipă de tehnicieni a reuşit să scoată aproximativ două tone de combustibil din rezervoarele avionului şi să îndepărteze dispozitivele care ar fi putut declanşa un incendiu. În aeronavă se mai află însă alte opt tone de kerosen care nu a putut fi scos. În aceste condiţii, orice eroare de pilotaj sau de coordonare ar putea duce la o catastrofă de proporţii.
Însemnele Tarom au fost şterse de pe avion pentru a nu crea companiei o imagine negativă în rândul pasagerilor care pleacă sau vin pe Otopeni. Specialiştii spun că Boeingul nu mai poate fi reparat pentru că a fost afectată întreaga structură de rezistenţă. Aeronava nu poate fi deplasată de la locul accidentului până la sosirea unei echipe din partea societăţii de asigurări ASTRA. Experţii constatatori sunt aşteptaţi în zilele următoare.
Filmul accidentului
Potrivit raportului preliminar, activitatea de balizaj era efectuată de un agent autorizat, iar echipa de întreţinere, formată din patru oameni şi două autovehicule, lucra cu aprobarea turnului de control. Una dintre maşini se afla la 600 de metri de pragul pistei, iar cealaltă la 1.500 de metri faţă de acelaşi prag. Cronologic, evenimentele de duminică s-au desfăşurat astfel:
Ora 10.49 - o echipă de întreţinere a sistemului luminos al pistei a cerut aprobarea turnului de control pentru a intra pe pistă în vederea curăţării balizelor.
Ora 10.57.40: muncitorii au primit aprobarea pentru a intra la lucru, iar la
10.59.47 turnul de control a solicitat eliberarea pistei pentru că urma să
aterizeze o aeronavă. Pista a fost eliberată la 11.04.14. La ora 11.08.47,
echipa de balizaj a fost reautorizată să intre pe pistă pentru continuarea lucrului.
La 11.26.07, aeronava ROT 3107 a primit aprobarea pentru decolarea către
staţiunea egipteană Sharm El-Sheikh.
Între 11.26.40 şi 11.26.50 turnul a întrebat balizajul dacă pista e liberă şi
nu a primit niciun răspuns, dar aeronava a fost autorizată de turn să decoleze.
Se pare că muncitorii erau pe pistă, iar staţia de emisie-recepţie se afla în
interiorul maşinii de întreţinere. În plus, maşina nu avea în funcţiune
sistemul de girofaruri.
La ora 11.27.04, după ce a rulat aproximativ 600 de metri, la o viteză de 177 km/h, avionul a intrat în coliziune cu unul dintre autovehiculele de balizaj. Ciocnirea s-a produs în zona motorului unu şi a trenului principal de aterizare stânga.
După impact, aeronava a ieşit lateral de pe pistă, pe partea stângă, şi s-a oprit la o distanţă de 137 de metri lateral de axul pistei şi 950 de metri de pragul pistei. Nu au fost victime, dar aeronava a suferit deteriorări substanţiale, trenul de aterizare şi aripa stângă fiind complet distruse.